Difference between revisions of "Dragon FAQ (polish)"
(→Dlaczego przy próbie zmiany przeźroczystości otrzymuję informację, że funkcja jest zablokowana?) |
(Categories added) |
||
(9 intermediate revisions by one user not shown) | |||
Line 1: | Line 1: | ||
− | |||
− | |||
− | |||
==Nie podobają mi się te kółka dymu, jak się ich pozbyć?== | ==Nie podobają mi się te kółka dymu, jak się ich pozbyć?== | ||
Line 35: | Line 32: | ||
==Jak mogę używać własnych tekstur na smoku?== | ==Jak mogę używać własnych tekstur na smoku?== | ||
+ | |||
+ | Opisane czynności wykonuj mając HUDa założonego (nie zdejmuj go i nie upuszczaj na ziemię). Przejdź do trybu ''Edit Linked Parts'' (z zaznaczoną opcją edycji elementu a nie tekstury) i zaznacz jeden z owalnych przycisków do teksturowania. Wybierz taki, którego tekstura najmniej się Tobie podoba, jako że zostanie ona nadpisana nową. Następnie zmień po prostu teksturę całego przycisku używając którejś z Twojego inwentarza. Wyjdź z trybu edycji. Naciśnij właśnie zmodyfikowany przycisk - żądany element awatara zostanie pokryty nową teksturą. W ten sposób możesz dodawać tekstury do każdego z jego elementów. | ||
+ | |||
==Dlaczego nie powinienem kłaść HUDa na ziemi? Dlaczego przestaje działać po zresetowaniu skryptów?== | ==Dlaczego nie powinienem kłaść HUDa na ziemi? Dlaczego przestaje działać po zresetowaniu skryptów?== | ||
− | ==Wewnątrz HUDa widzę przyciski do ładowania własnych konfiguracji kolorów, | + | |
+ | Aby umożliwić dodawanie do HUDa własnych tekstur jest on rozprowadzany z pełnymi prawami dostępu. Jednak niektóre ze skryptów wewnątrz HUDa ich nie posiadają. Jeśli zostanie on położony na ziemi - pierwotne prawa dostępu zostaną zamienione na takie, jakie posiadają elementy w środku i HUD po podniesieniu nie będzie już ''COPY''/''MOD''/''TRANS''. Resetowanie skryptów zmienia właściwości HUDa w identyczny sposób. | ||
+ | |||
+ | ==Wewnątrz HUDa widzę przyciski do ładowania własnych konfiguracji kolorów, jak je zrobić?== | ||
+ | |||
+ | Obecnie, jeśli chcesz załadować własne wzorce kolorów, najprostszym sposobem jest skopiowanie jednej z notek znajdujących się w głównym obiekcie (''root-prim'') HUDa do inwentarza. Następnie zmień jej nazwę oraz wartości parametrów zapisane wewnątrz, po czym załaduj ją z powrotem do HUDa i wczytaj. | ||
+ | |||
==Nie działa mi dźwięk, co jest nie tak?== | ==Nie działa mi dźwięk, co jest nie tak?== | ||
− | ==Gra zwalnia i się zawiesza gdy przekraczam granice symulatorów | + | |
− | ==Za każdym razem, gdy ktoś siada w moim siodle dzieją się dziwne rzeczy. Czy to siodło jest zepsute?== | + | Emitery dźwięku są obecnie osobnymi elementami zakładanymi na awatary. Jeśli Twój smok nie wydaje dźwięku możliwe jest, że nie założyłeś elementu ''[ Dragon ] Sound Emitter''. Jeśli nie możesz go znaleź w inwentarzu lub w jaju z którego pobrałeś awatara skontaktuj się przez IM z [[User:Daryth|Daryth Kennedy]] i poproś o jego kopię. |
− | ==Jak mogę zostać członkiem Rady | + | |
+ | ==Gra zwalnia i się zawiesza gdy przekraczam granice symulatorów. Co jest nie tak?== | ||
+ | |||
+ | Jest to spowodowane zachowaniem [[Second Life]] związanym z ilością primów z których składa się Twój awatar. Najlepszym sposobem naprawienia tej usterki jest zaprzestanie sterowania przy przekraczaniu granicy symulatorów zaraz po tym, gdy zauważysz że zaczynasz tracić kontrolę. Następnie poczekaj aż sytuacja wróci do normy. Mówiąc prościej - przy przekraczaniu granic nie naciskaj żadnych klawiszy, a za kilka chwil powinieneś się bezpiecznie znaleźć po drugiej stronie. Jeśli w momencie przekraczanie granicy będziesz nadal sterować - [[Second Life]] będzie buforować te komendy i wykona je zaraz po tym, gdy skończy proces przenoszenie Cię między symulatorami. Moze to spowodować umieszczenie Cię w przypadkowym miejscu wyspy. | ||
+ | |||
+ | ==Za każdym razem, gdy ktoś siada w moim siodle dzieją się z nim dziwne rzeczy. Czy to siodło jest zepsute?== | ||
+ | |||
+ | Najczęstszym powodem takiego zachowania są założone AO, tarcze oraz systemy obronne noszone przez jeźdźca. Elementy wykorzystujące fizykę gry oraz pomagające w locie powodują zaburzenia w działaniu siodła. Problem ten rozwiązuje transformacja jeźdźca do formy podstawowej beż używania dodatkowych elementów wspomagających. Spowoduje to również znaczne obniżenie zwłoki symulatora podczas lotu. | ||
+ | |||
+ | ==Jak mogę zostać członkiem Rady Smoków/Wyrmlingów/Hatchlingów?== | ||
+ | |||
+ | Pierwszym krokiem jest [[Purchasing a Dragon Avatar (polish)|zakup awatara]] w [[Cathedral (polish)|Katedrze]] Gdy zostaniesz jego właścicielem, powinieneś zaczekać 24 godziny i sprawdzić, czy w tym czasie automatycznie otrzymasz zaproszenie. Jeśli to się nie stanie, wykonaj co następuje: | ||
+ | |||
+ | * Dla [[Dragon Guide (polish)|Smoków]] (pełnowymiarowa forma dorosła) powinieneś pamiętać o zarejestrowaniu się poprzez położenie [[Dragon eggs (polish)|jaja]] na ziemi, dotknięciu go i wybraniu stosownego przycisku (''Register'') w onkie dialogowym. Jeśli w ciągu 24 godzin od rejestracji nie otrzymasz zaproszenia skontaktuj się przez IM z [[User:Daryth|Daryth Kennedy]], [[User:OnixHarbinger|Oniksem Harbingerem]] lub [[User:Talarus_Luan|Talarusem Luan]] i poproś o zaproszenie do [[Council of Wyrms (polish)|Rady Smoków]]. | ||
+ | |||
+ | * Dla [[Wyrmling Guide (polish)|Wyrmlingów]] (młodych smoków) - skontaktuj się z dowolnym [[Guide (polish)|Przewodnikiem]], [[Mentor (polish)|Mentorem]], [[Community Leader (polish)|Ambasadorem]] lub [[Guardian (polish)|Strażnikiem]] i poproś o rejestrację oraz zaproszenie do [[Council of Wyrmlings (polish)|Rady Wyrmlingów]]. | ||
+ | |||
+ | * Dla [[Hatchling Guide (polish)|Hatchlingów]] (pisklaków) - skontaktuj się z dowolnym [[Guide (polish)|Przewodnikiem]], [[Mentor (polish)|Mentorem]], [[Community Leader (polish)|Ambasadorem]] lub [[Guardian (polish)|Strażnikiem]] i poproś o rejestrację oraz zaproszenie do [[Council of Wyrm Hatchlings (polish)|Rady Hatchlingów]]. | ||
+ | |||
+ | W każdym przypadku zostaniesz poproszony o zademonstrowanie Twojego awatara lub [[Dragon eggs (polish)|jaja]] w celu potwierdzenia zakupu. | ||
[[Category:Beginner Help]] | [[Category:Beginner Help]] | ||
[[Category:Tutorials]] | [[Category:Tutorials]] | ||
[[Category:Wersja polska]] | [[Category:Wersja polska]] |
Latest revision as of 07:28, 15 July 2008
Nie podobają mi się te kółka dymu, jak się ich pozbyć?
Kółka dymu są emitowane przez dwa niewidzialne primy znajdujące się na szczycie każdego z nozdrzy. By się ich pozbyć, połóż głowę na ziemi i w oknie Edycji uaktywnij tryb Edit Linked Parts. Znajdź i zaznacz sfery powyżej nozdrzy a następnie (mając zaznaczone jedynie te dwa primy) odłącz je od reszty (naciskając jednocześnie CTRL-SHIFT-L). Gdy je odłączysz, usuń je i zabierz głowę z powrotem do inwentarza.
Po zresetowaniu skryptu pojawiły mi się dodatkowe skrzydła i ogony
Po zresetowaniu skryptu, przeźroczystość wszystkich elementów skrzydeł i ogona jest ustawiana na 0 (jest to zachowanie normalne i potrzebne). Aby ustawić prawidłowe wartości, po prostu wystartuj, polataj chwilę a następnie wyląduj. Spowoduje to przypisanie przez skrypt prawidłowych wartości parametru przeźroczystości dla tych elementów.
Co mam zrobić? Moje oczy pokryły się łuskami!
Tekstury oczu nie zmieniają się automatycznie na podstawie koloru, który wybrałeś i musisz zrobić to ręcznie. W nowych HUDach zostały zaimplementowane trzy panele wyboru kolorów oraz trzy panele wyboru tekstur. Tekstury dla oczu, łusek, płetw i szponów znajdują się na stronie drugiej (kliknij przycisk z żółtą cyfrą "2" po prawej stronie panelu kolorów i tekstur). Strona trzecia zawiera losowy wybór niestandardowych wzorów łusek.
Namieszałem coś z kolorami. Jak przywrócić oryginalne?
Najprostszy sposób przywrócenia oryginalnych kolorów, to po prostu pobranie z jaja nowej kopii awatara.
Po założeniu Smoka lub Wyrmlinga znika mi głowa i unoszę się nad ziemią!?
Zdarza się to, gdy w folderze który zakładasz znajduje się siodło. Jeśli tak jest, przenieś siodło do folderu Extras. To powinno rozwiązać Twój problem. Gdy chcesz użyć siodła - połóż je na ziemi i usiądź na nim.
Przy próbie zmiany tekstury pojawia mi się błąd NULL_KEY!?
Nie, Twój awatar nie jest zepsuty. W tym przypadku jest to niewłaściwe działanie HUDa. Może ono wystąpić, gdy położysz HUDa na ziemi lub zresetujesz skrypty, czasem występuje też w sposób przypadkowy. Po wystąpieniu tego błędu usuń HUDa z inwentarza i weź jego nową kopię z dystrybutora w Katedrze. Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz znaleźć właściwego HUDa prosimy, byś skontaktował się przez IM z Daryth Kennedy i poprosił o jego zamiennik. Nie daj się nabrać na HUDy z drugiej ręki, nawet jeśli mają one pełne prawa i mogą być rozdawane. HUD dany Tobie przez innego Smoka nie zadziała poprawnie.
Przyciski do zmiany tekstur skrzydeł i całego Smoka znikają, dlaczego nie mogę ich zmienić?
Większość tekstur użytych w skrzydłach jest uzależniona od ich kształtu i została precyzyjnie dopasowana. Z tego powodu tekstury te nie mogą być w prosty sposób wymieniane pomiędzy różnymi gatunkami. Przycisk do teksturowania całego smoka powodowałby zmianę teksturowania skrzydeł - jest on również nieaktywny. Nie mniej jednak zapraszamy do własnych eksperymentów z teksturami skrzydeł. Możesz śmiało dodawać je ręcznie. Musisz jedynie pamiętać o tym, by nie usunąć ani nie nadpisać oryginalnego awatara.
Dlaczego przy próbie zmiany przeźroczystości otrzymuję informację, że funkcja jest zablokowana?
Dzieje się tak, ponieważ wewnątrz Twojego awatara wciąż znajduje się postać ludzka. Jakakolwiek przeźroczystość łusek powodowałaby, że byłby on widoczny. Funkcja a została zablokowana, ponieważ nie wygląda to dobrze.
Jak mogę używać własnych tekstur na smoku?
Opisane czynności wykonuj mając HUDa założonego (nie zdejmuj go i nie upuszczaj na ziemię). Przejdź do trybu Edit Linked Parts (z zaznaczoną opcją edycji elementu a nie tekstury) i zaznacz jeden z owalnych przycisków do teksturowania. Wybierz taki, którego tekstura najmniej się Tobie podoba, jako że zostanie ona nadpisana nową. Następnie zmień po prostu teksturę całego przycisku używając którejś z Twojego inwentarza. Wyjdź z trybu edycji. Naciśnij właśnie zmodyfikowany przycisk - żądany element awatara zostanie pokryty nową teksturą. W ten sposób możesz dodawać tekstury do każdego z jego elementów.
Dlaczego nie powinienem kłaść HUDa na ziemi? Dlaczego przestaje działać po zresetowaniu skryptów?
Aby umożliwić dodawanie do HUDa własnych tekstur jest on rozprowadzany z pełnymi prawami dostępu. Jednak niektóre ze skryptów wewnątrz HUDa ich nie posiadają. Jeśli zostanie on położony na ziemi - pierwotne prawa dostępu zostaną zamienione na takie, jakie posiadają elementy w środku i HUD po podniesieniu nie będzie już COPY/MOD/TRANS. Resetowanie skryptów zmienia właściwości HUDa w identyczny sposób.
Wewnątrz HUDa widzę przyciski do ładowania własnych konfiguracji kolorów, jak je zrobić?
Obecnie, jeśli chcesz załadować własne wzorce kolorów, najprostszym sposobem jest skopiowanie jednej z notek znajdujących się w głównym obiekcie (root-prim) HUDa do inwentarza. Następnie zmień jej nazwę oraz wartości parametrów zapisane wewnątrz, po czym załaduj ją z powrotem do HUDa i wczytaj.
Nie działa mi dźwięk, co jest nie tak?
Emitery dźwięku są obecnie osobnymi elementami zakładanymi na awatary. Jeśli Twój smok nie wydaje dźwięku możliwe jest, że nie założyłeś elementu [ Dragon ] Sound Emitter. Jeśli nie możesz go znaleź w inwentarzu lub w jaju z którego pobrałeś awatara skontaktuj się przez IM z Daryth Kennedy i poproś o jego kopię.
Gra zwalnia i się zawiesza gdy przekraczam granice symulatorów. Co jest nie tak?
Jest to spowodowane zachowaniem Second Life związanym z ilością primów z których składa się Twój awatar. Najlepszym sposobem naprawienia tej usterki jest zaprzestanie sterowania przy przekraczaniu granicy symulatorów zaraz po tym, gdy zauważysz że zaczynasz tracić kontrolę. Następnie poczekaj aż sytuacja wróci do normy. Mówiąc prościej - przy przekraczaniu granic nie naciskaj żadnych klawiszy, a za kilka chwil powinieneś się bezpiecznie znaleźć po drugiej stronie. Jeśli w momencie przekraczanie granicy będziesz nadal sterować - Second Life będzie buforować te komendy i wykona je zaraz po tym, gdy skończy proces przenoszenie Cię między symulatorami. Moze to spowodować umieszczenie Cię w przypadkowym miejscu wyspy.
Za każdym razem, gdy ktoś siada w moim siodle dzieją się z nim dziwne rzeczy. Czy to siodło jest zepsute?
Najczęstszym powodem takiego zachowania są założone AO, tarcze oraz systemy obronne noszone przez jeźdźca. Elementy wykorzystujące fizykę gry oraz pomagające w locie powodują zaburzenia w działaniu siodła. Problem ten rozwiązuje transformacja jeźdźca do formy podstawowej beż używania dodatkowych elementów wspomagających. Spowoduje to również znaczne obniżenie zwłoki symulatora podczas lotu.
Jak mogę zostać członkiem Rady Smoków/Wyrmlingów/Hatchlingów?
Pierwszym krokiem jest zakup awatara w Katedrze Gdy zostaniesz jego właścicielem, powinieneś zaczekać 24 godziny i sprawdzić, czy w tym czasie automatycznie otrzymasz zaproszenie. Jeśli to się nie stanie, wykonaj co następuje:
- Dla Smoków (pełnowymiarowa forma dorosła) powinieneś pamiętać o zarejestrowaniu się poprzez położenie jaja na ziemi, dotknięciu go i wybraniu stosownego przycisku (Register) w onkie dialogowym. Jeśli w ciągu 24 godzin od rejestracji nie otrzymasz zaproszenia skontaktuj się przez IM z Daryth Kennedy, Oniksem Harbingerem lub Talarusem Luan i poproś o zaproszenie do Rady Smoków.
- Dla Wyrmlingów (młodych smoków) - skontaktuj się z dowolnym Przewodnikiem, Mentorem, Ambasadorem lub Strażnikiem i poproś o rejestrację oraz zaproszenie do Rady Wyrmlingów.
- Dla Hatchlingów (pisklaków) - skontaktuj się z dowolnym Przewodnikiem, Mentorem, Ambasadorem lub Strażnikiem i poproś o rejestrację oraz zaproszenie do Rady Hatchlingów.
W każdym przypadku zostaniesz poproszony o zademonstrowanie Twojego awatara lub jaja w celu potwierdzenia zakupu.