Dragon FAQ (polish)
Tłumaczenie w trakcie tworzenia.
Jeśli widzisz niniejszą informację - oznacza to, że tłumaczenie artykułu nie zostało jeszcze ukończone i/lub jest niekompletne. Aktualne informacje możesz zawsze znaleźć w tekście źródłowym.
Nie podobają mi się te kółka dymu, jak się ich pozbyć?
Kółka dymu są emitowane przez dwa niewidzialne primy znajdujące się na szczycie każdego z nozdrzy. By się ich pozbyć, połóż głowę na ziemi i w oknie Edycji uaktywnij tryb Edit Linked Parts. Znajdź i zaznacz sfery powyżej nozdrzy a następnie (mając zaznaczone jedynie te dwa primy) odłącz je od reszty (naciskając jednocześnie CTRL-SHIFT-L). Gdy je odłączysz, usuń je i zabierz głowę z powrotem do inwentarza.
Po zresetowaniu skryptu pojawiły mi się dodatkowe skrzydła i ogony
Po zresetowaniu skryptu, przeźroczystość wszystkich elementów skrzydeł i ogona jest ustawiana na 0 (jest to zachowanie normalne i potrzebne). Aby ustawić prawidłowe wartości, po prostu wystartuj, polataj chwilę a następnie wyląduj. Spowoduje to przypisanie przez skrypt prawidłowych wartości parametru przeźroczystości dla tych elementów.
Co mam zrobić? Moje oczy pokryły się łuskami!
Tekstury oczu nie zmieniają się automatycznie na podstawie koloru, który wybrałeś i musisz zrobić to ręcznie. W nowych HUDach zostały zaimplementowane trzy panele wyboru kolorów oraz trzy panele wyboru tekstur. Tekstury dla oczu, łusek, płetw i szponów znajdują się na stronie drugiej (kliknij przycisk z żółtą cyfrą "2" po prawej stronie panelu kolorów i tekstur). Strona trzecia zawiera losowy wybór niestandardowych wzorów łusek.
Namieszałem coś z kolorami. Jak przywrócić oryginalne?
Najprostszy sposób przywrócenia oryginalnych kolorów, to po prostu pobranie z jaja nowej kopii awatara.
Po założeniu Smoka lub Wyrmlinga znika mi głowa i unoszę się nad ziemią!?
Zdarza się to, gdy w folderze który zakładasz znajduje się siodło. Jeśli tak jest, przenieś siodło do folderu Extras. To powinno rozwiązać Twój problem. Gdy chcesz użyć siodła - połóż je na ziemi i usiądź na nim.
Przy próbie zmiany tekstury pojawia mi się błąd NULL_KEY!?
Nie, Twój awatar nie jest zepsuty. W tym przypadku jest to niewłaściwe działanie HUDa. Może ono wystąpić, gdy położysz HUDa na ziemi lub zresetujesz skrypty, czasem występuje też w sposób przypadkowy. Po wystąpieniu tego błędu usuń HUDa z inwentarza i weź jego nową kopię z dystrybutora w Katedrze. Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz znaleźć właściwego HUDa prosimy, byś skontaktował się przez IM z Daryth Kennedy i poprosił o jego zamiennik. Nie daj się nabrać na HUDy z drugiej ręki, nawet jeśli mają one pełne prawa i mogą być rozdawane. HUD dany Tobie przez innego Smoka nie zadziała poprawnie.
Przyciski do zmiany tekstur skrzydeł i całego Smoka znikają, dlaczego nie mogę ich zmienić?
Większość tekstur użytych w skrzydłach jest uzależniona od ich kształtu i została precyzyjnie dopasowana. Z tego powodu tekstury te nie mogą być w prosty sposób wymieniane pomiędzy różnymi gatunkami. Przycisk do teksturowania całego smoka powodowałby zmianę teksturowania skrzydeł - jest on również nieaktywny. Nie mniej jednak zapraszamy do własnych eksperymentów z teksturami skrzydeł. Możesz śmiało dodawać je ręcznie. Musisz jedynie pamiętać o tym, by nie usunąć ani nie nadpisać oryginalnego awatara.
Dlaczego przy próbie zmiany przeźroczystości otrzymuję informację, że funkcja jest zablokowana?
Dzieje się tak, ponieważ wewnątrz Twojego awatara wciąż znajduje się postać ludzka. Jakakolwiek przeźroczystość łusek powodowałaby, że byłby on widoczny. Funkcja a została zablokowana, ponieważ nie wygląda to dobrze.
Jak mogę używać własnych tekstur na smoku?
Dlaczego nie powinienem kłaść HUDa na ziemi? Dlaczego przestaje działać po zresetowaniu skryptów?
Aby umożliwić dodawanie do HUDa własnych tekstur jest on rozprowadzany z pełnymi prawami dostępu. Jednak niektóre ze skryptów wewnątrz HUDa ich nie posiadają. Jeśli zostanie on położony na ziemi - pierwotne prawa dostępu zostaną zamienione na takie, jakie posiadają elementy w środku i HUD po podniesieniu nie będzie już COPY/MOD/TRANS. Resetowanie skryptów zmienia właściwości HUDa w identyczny sposób.
Wewnątrz HUDa widzę przyciski do ładowania własnych konfiguracji kolorów, jak je zrobić?
Obecnie, jeśli chcesz załadować własne wzorce kolorów, najprostszym sposobem jest skopiowanie jednej z notek znajdujących się w głównym obiekcie (root-prim) HUDa do inwentarza. Następnie zmień jej nazwę oraz wartości parametrów zapisane wewnątrz, po czym załaduj ją z powrotem do HUDa i wczytaj.