Dragon Species (polish)
This page is also available in: Deutsch, English, Espanol, Français, Italiano, Japanese, Nederlands, Polski, Portuguese
This article has been flagged for content revision.
Information contained in this article has either been depreciated due to administrative policy changes or is out-of-date following sim expansion and building works.
Mity i legendy o smokach występują we wszystkich kulturach świata. Obecnie w epoce komputerów smoki zostały niejako zapomniane. W wirtualnym świecie Second Life - gdzie wyobraźnia przedkładana jest ponad wszystko - legendy o smokach ożywają.
Contents |
Smoki
Sławna odkrywczyni Daryth Kennedy podczas swoich licznych podróży przez góry, bagna, równiny i wyspy Second Life zebrała liczne informacje na temat nowych gatunków, ras i typów smoków. Choć ich wizerunki są głęboko zakorzenione w historycznej symbolice oraz starożytnej i współczesnej tradycji, jej badania przedstawiają nowe formy ewolucyjne tych mistycznych stworzeń. Poniżej przedstawione są - po raz pierwszy w jednym miejscu - fragmenty dzienników, dotyczące owoców jej pracy:
Dzienniki Daryth z biegiem lat wyblakły i postrzępily się na brzegach. Niektóre fragmenty zaginęły w całości. W niektórych przypadkach dało się z nich z trudem odczytać niewielkie fragmenty lub pojedyncze słowa.
Anubis
Pierwsza wzmianka: Sierpień 2006.
Forma: Czarny tułów, czarne pierzaste skrzydła, złote szpony.
Oddech: Chmura piasku i czarnych skarabeuszy.
Aura: Jak oddech.
Smoki z gatunku Anubis z wyglądu przypominają szakala z gładkim, czarnym tułowiem i rzucającymi się w oczy czarno upierzonymi skrzydłami. Jego ostre szpony oraz ozdoby są wykończone złotem.
- Anubis posiada dwuosobowe siodło (dostępne zarówno w locie jak i podczas chodzenia).
- Anubis posiada dwie głowy: jedną w kapturze Faraona, drugą ozdobioną klejnotami.
Aquatic
Pierwsza wzmianka: Kwiecień 2005.
Forma: Łuski i skrzydła w kolorze morskim, białe wypustki na grzbiecie, złote szpony.
Oddech: Strumień wody z bąbelkami powietrza.
Aura: Deszcz.
Smoki z gatunku Aquatic zamieszkują jeziora i morza. Są świetnymi pływakami. Na grzbiecie oprócz wypustek, posiadają również długa płetwę, która biegnie od szczytu głowy do końca ogona. Na głowie wyrastają im cienkie, proste rogi oraz broda i baki na wzór dalekowschodnich smoków.
Astral
Pierwsza wzmianka: Luty 2006.
Forma: Fioletowe łuski, złote rogi, szare skrzydła, szare wypustki na grzbiecie.
Oddech: Planety i gwiazdy na tle nocnego nieba.
Aura: Gwiazdy.
Smoki z gatunku Astral są mistycznymi stworzeniami wywodzącymi się od istot z dalekich gwiazd. Zakrzywione rogi oraz skrzydła nadają im majestatyczny wygląd, a postrzępione błony i wypustki na grzbiecie sugerują wiek znacznie przekraczający zwykłych śmiertelników.
Bast
Pierwsza wzmianka: Sierpień 2006.
Forma: Czarny tułów, białe i niebieskie pierzaste skrzydła, złote szpony.
Oddech: Chmura piasku i czarnych skarabeuszy.
Aura: Jak oddech.
Smoki z gatunku Bast z wyglądu przypominają koty z gładkim, czarnym tułowiem i rzucającymi się w oczy skrzydłami, których upierzenie jest u nasady niebieskie, a dalej – białe. Ich płynne ruchy i inteligentne spojrzenie sprawiają, ze wyglądają one jednocześnie na wielkoduszne i zabójczo groźne.
- Bast posiada dwuosobowe siodło (dostępne zarówno w locie jak i podczas chodzenia).
Dracolich
Pierwsza wzmianka: Październik 2006.
Forma: Koścista.
Oddech: Tchnienie czystej śmierci i zepsucia.
Aura: Jak oddech.
Gatunek Dracolich to ożywione szkielety dawno zmarłych smoków. Budzą one odrazę wśród innych gatunków. Ich ciało obumarłe ciało uschło i odpadło, pozostawiając groźnie wyglądający szkielet.
- Dracolich unosi łapy podczas lotu.
- Posiada opcjonalne gnijące wnętrzności.
- Może otwierać i zamykać paszczę.
- Posiada siodło w rodzaju ,,nosidła’’, które podczas przewożenia jeźdźca trzyma w przednich łapach.
Fae
Pierwsza wzmianka: Maj 2006.
Forma: Purpurowa.
Oddech: Kolorowy snop kwiatów i liści.
Aura: Gwiazdy w kolorach płatków kwiatów.
Smoki z gatunku Fae to mistyczne istoty, posiadające szczupłą smocza sylwetkę z cechami charakterystycznymi dla kotów. Smoki te są przyozdobione winoroślami i liśćmi oraz posiadają motyle skrzydła.
- Fae posiada dwa pary skrzydeł: jedne – jak motyle, drugie – jak dobre wrózki.
- Fae unosi łapy podczas lotu.
Fire
Pierwsza wzmianka: Lato 2005.
Forma: Ognistoczerwone łuski i wypustki na grzbiecie, czerwone skrzydła, złote szpony.
Oddech: Palący snop ognia.
Smoki z gatunku Fire to legendarne istoty, zdolne do pustoszenia wiosek i pozostawiania ich w zgliszczach. Posiadają ogromne skrzydła podobne do skrzydeł nietoperzy. Głowa i szyja są ozdobione grzywą kostnych wypustek. Gatunek ten ucieleśnia wyobrażenia o typowych smokach w stylu zachodnim.
- Fire posiada dwie głowy (nowego i starego typu).
Hydra
Pierwsza wzmianka: Jesien 2005.
Forma: Czerwone łuski i skrzydła, czarne kolce na grzbiecie, brązowe szpony.
Oddech: Palące snopy ognia ze wszystkich trzech głów.
Aura: Kula ognia.
Smoki z gatunku Hydra to przerażające stwory. Każda z trzech głów potrafi ziać ogniem oraz prowadzić rozmowę.
- Hydra posiada dwa tułowie. Jeden z pojedynczym, a drugi z podwójnym ogonem.
Ice
Pierwsza wzmianka: Lato 2005.
Forma: Łuski i wypustki na grzbiecie w kolorze metalicznym, srebrne rogi i szpony.
Oddech: Mieszanina lodu i płatków śniegu.
Aura: Lodowata mgła z płatkami śniegu.
Smoki z gatunku Ice pochodzą z krain o zimnym klimacie. Są pokryte lodem i soplami. Oszroniona skóra na ich skrzydłach połyskuje, a łuski w przedniej części ciała błyszczą jak klejnoty. Naprawdę, warto je zobaczyć!
- Ice posiada dwa rodzaje skrzydeł i dwa tułowie.
Royal
Pierwsza wzmianka: Wiosna 2005.
Forma: Purpurowe łuski, złote skrzydła i wypustki na grzbiecie.
Oddech: Błyskawice.
Aura: Deszcz złota.
Smoki z gatunku Royal są bogato zdobione długimi, zakrzywionymi kolcami na grzbiecie i spiralnymi rogami. Broda i baki podkreślają ich dogłębna mądrość, a stylizowane skrzydła i wypustki dodają im nobliwości.
Shadow
Pierwsza wzmianka: Grudzień 2005.
Forma: Czarne łuski, czerwone skrzydła i wypustki na grzbiecie, antyczne rogi i szpony.
Oddech: Struga krwi i ciemności.
Aura: Jak oddech.
Smoki z gatunku Shadow czają się na swą zdobycz w cieniu i atakują, gdy nadejdzie właściwy moment. Trzy pary groźnych rogów nadają im przerażający wygląd, a ich wydłużony pysk i szczęki są doskonałe do rozszarpywania zdobyczy.
Spirit
Pierwsza wzmianka: Kwiecień 2006.
Forma: Jasna, miejscami przezroczysta. Białe łuski.
Oddech: Strumień światła i gwiazd.
Aura: Jak oddech.
Smoki z gatunku Spirit posiadają cechy charakterystyczne dla dalekiego wschodu: wężowate bezskrzydłe ciało, oblicze o kocich rysach oraz długie wąsy.
- Spirit posiada dwie różne głowy.
- Nie posiada skrzydeł.
- Unosi łapy podczas lotu.
Steam
Pierwsza wzmianka:
Forma: Czerwone łuski, złote szpony. Elementy mechaniczne w kolorze stali i chromu ze złotymi akcentami.
Oddech: Strumień wrzącej pary.
Aura: Jak oddech.
Maszyneria smoków z gatunku Steam majestatycznie warkocze i pogwizduje. Ich potężne mechaniczne skrzydła uderzają powietrze wokół. Potężne tłoki napędzają ich nogi, a koła zębate obracają głowę. Czy to ewolucja poszła w złym kierunku? A może ziścił się sen szalonego naukowca?
- Steam posiada dwie głowy (klasyczną oraz cyborga).
- Ma dwa rodzaje oddechu – ogień i parę.
- Hatchlingi gatunku Steam są wyposażone w mały młot, który dzierżą w prawej ręce.
- HUD smoka nie zawiera tekstur oczu cyborga, ale do ich ustawienia można skorzystać z HUDów Wyrmlinga lub Hatchlinga.
Storm
Pierwsza wzmianka: Luty 2006.
Forma: Srebrne łuski i skrzydła, złote rogi i szpony.
Oddech: Błyskawice.
Aura: Burza z piorunami.
Smoki z gatunku Storm porażają śmiercionośnymi błyskawicami i potrafią przyzywać burzę. Mają silne połyskujące ciało z potężnymi skrzydłami.
Tiamat
Pierwsza wzmianka: Lipiec 2006.
Forma: Pięć wielokolorowych głów, wielokolorowe łuski na ciele.
Oddech: Pięć różnych oddechów dla każdej z głów: ogień, woda, lód, błyskawice oraz ciało astralne.
Tiamat to tajemniczy smok. Niektórzy twierdzą że jest żyjącym wcieleniem smoczego boga. Są one jednak tak rzadkie, że trudno jest na ten temat powiedzieć coś więcej. Tylko członkowie Rady Smoków mogą wstąpić do jego ukrytego świata.
Wyverny
Gdy Daryth powróciła ostatnim razem na wyspę, przyniosła ze sobą opowieść o nowych, dziwnych istotach, które z wyglądu – podobnie jak smoki – przypominały uskrzydlone jaszczury z jedną tylko różnicą: zamiast na czterech, poruszały się z kocią gracją na dwóch łapach. W mitach i legendach nazywa się je Wyvernami a przez wielu są one uważane za dalekich kuzynów nobliwych smoków.
Wyvern arktyczny
Pierwsza wzmianka: Marzec 2007.
Forma: Błękitne lodowate łuski, srebrny kryształowy grzebień, lazurowe szpony.
Oddech: Brak.
Aura: Trucizna wystrzeliwana z ogona.
- Wyvern arktyczny posiada dwie pary skrzydeł: ,,elastyczne’’ (flexi-prim) i ,,sztywne’’ (non-flexi).
- Jest obsługiwany dwoma HUDami: jeden – do codziennego użytku, drugi – do zmiany umaszczenia.
- Posiada dwuosobowe siodło (dostępne zarówno w locie jak i podczas chodzenia). Siodło to nie może być wykorzystywane przez inne gatunki.
- Zostawia ślady podczas chodzenia.
Wyvern pustynny
Pierwsza wzmianka: Marzec 2007.
Forma: Brązowe łuski, piaskowy grzebień, szpony w kolorze kości.
Oddech: Brak.
Aura: Gigantyczna kula ognia.
Piaskowo-brązowe barwy ochronne, szybkość i kocia zwinność sprawiają, że Wyverny pustynne są budzącymi grozę łowcami.
- Wyvern pustynny posiada dwuosobowe siodło (dostępne zarówno w locie jak i podczas chodzenia). Siodło to nie może być wykorzystywane przez inne gatunki.
- Wyvern pustynny jest obsługiwany dwoma HUDami: jeden – do codziennego użytku, drugi – do zmiany umaszczenia.
- Zostawia ślady podczas chodzenia.