Difference between revisions of "Dragon Species (polish)"
(→Fae: Matched to original (removed paw prints)) |
(→Spirit: Matched to original (removed paw prints)) |
||
Line 198: | Line 198: | ||
* Spirit posiada dwie różne głowy. | * Spirit posiada dwie różne głowy. | ||
* Nie posiada skrzydeł. | * Nie posiada skrzydeł. | ||
− | * Unosi łapy podczas lotu | + | * Unosi łapy podczas lotu. |
---- | ---- |
Revision as of 14:54, 17 April 2008
Mity i legendy o smokach występują we wszystkich kulturach świata. Obecnie w epoce komputerów smoki zostały niejako zapomniane. W wirtualnym świecie Second Life - gdzie wyobraźnia przedkładana jest ponad wszystko - legendy o smokach ożywają.
Mamy szczęście żyć tu, gdzie Astral potrafi przepowiadać przyszłość z gwiazd a Fire zionie ogniem.
Contents |
Smoki
Sławna odkrywczyni Daryth Kennedy podczas swoich licznych podróży przez góry, bagna, równiny i wyspy Second Life zebrała liczne informacje na temat nowych gatunków, ras i typów smoków. Choć ich wizerunki są głęboko zakorzenione w historycznej symbolice oraz starożytnej i współczesnej tradycji, jej badania przedstawiają nowe formy ewolucyjne tych mistycznych stworzeń. Poniżej przedstawione są - po raz pierwszy w jednym miejscu - fragmenty dzienników, dotyczące owoców jej pracy:
Dzienniki Daryth z biegiem lat wyblakły i postrzępily się na brzegach. Niektóre fragmenty zaginęły w całości. W niektórych przypadkach dało się z nich z trudem odczytać niewielkie fragmenty lub pojedyncze słowa.
Anubis
Pierwsza wzmianka: Sierpień 2006.
Forma: Czarny tułów, czarne pierzaste skrzydła, złote szpony.
Oddech: Chmura piasku i czarnych skarabeuszy.
Aura: Jak oddech.
Smoki z gatunku Anubis z wyglądu przypominają szakala z gładkim, czarnym tułowiem i rzucającymi się w oczy czarno upierzonymi skrzydłami. Jego ostre szpony oraz ozdoby są wykończone złotem.
- Anubis posiada dwuosobowe siodło (dostępne zarówno w locie jak i podczas chodzenia).
- Anubis posiada dwie głowy: jedną w kapturze Faraona, drugą ozdobioną klejnotami.
Aquatic
Pierwsza wzmianka: Kwiecień 2005.
Forma: Łuski i skrzydła w kolorze morskim, białe wypustki na grzbiecie, złote szpony.
Oddech: Strumień wody z bąbelkami powietrza.
Aura: Deszcz.
Smoki z gatunku Aquatic zamieszkują jeziora i morza. Są świetnymi pływakami. Na grzbiecie oprócz wypustek, posiadają również długa płetwę, która biegnie od szczytu głowy do końca ogona. Na głowie wyrastają im cienkie, proste rogi oraz broda i baki na wzór dalekowschodnich smoków.
Astral
Pierwsza wzmianka: Luty 2006.
Forma: Fioletowe łuski, złote rogi, szare skrzydła, szare wypustki na grzbiecie.
Oddech: Planety i gwiazdy na tle nocnego nieba.
Aura: Gwiazdy.
Smoki z gatunku Astral są mistycznymi stworzeniami wywodzącymi się od istot z dalekich gwiazd. Zakrzywione rogi oraz skrzydła nadają im majestatyczny wygląd, a postrzępione błony i wypustki na grzbiecie sugerują wiek znacznie przekraczający zwykłych śmiertelników.
Bast
Pierwsza wzmianka: Sierpień 2006.
Forma: Czarny tułów, białe i niebieskie pierzaste skrzydła, złote szpony.
Oddech: Chmura piasku i czarnych skarabeuszy.
Aura: Jak oddech.
Smoki z gatunku Bast z wyglądu przypominają koty z gładkim, czarnym tułowiem i rzucającymi się w oczy skrzydłami, których upierzenie jest u nasady niebieskie, a dalej – białe. Ich płynne ruchy i inteligentne spojrzenie sprawiają, ze wyglądają one jednocześnie na wielkoduszne i zabójczo groźne.
- Bast posiada dwuosobowe siodło (dostępne zarówno w locie jak i podczas chodzenia).
Dracolich
Pierwsza wzmianka: Październik 2006.
Forma: Koścista.
Oddech: Tchnienie czystej śmierci i zepsucia.
Aura: Jak oddech.
Gatunek Dracolich to ożywione szkielety dawno zmarłych smoków. Budzą one odrazę wśród innych gatunków. Ich ciało obumarłe ciało uschło i odpadło, pozostawiając groźnie wyglądający szkielet.
- Dracolich unosi łapy podczas lotu.
- Posiada opcjonalne gnijące wnętrzności.
- Może otwierać i zamykać paszczę.
- Posiada siodło w rodzaju ,,nosidła’’, które podczas przewożenia jeźdźca trzyma w przednich łapach.
Fae
Pierwsza wzmianka: Maj 2006.
Forma: Purpurowa.
Oddech: Kolorowy snop kwiatów i liści.
Aura: Gwiazdy w kolorach płatków kwiatów.
Smoki z gatunku Fae to mistyczne istoty, posiadające szczupłą smocza sylwetkę z cechami charakterystycznymi dla kotów. Smoki te są przyozdobione winoroślami i liśćmi oraz posiadają motyle skrzydła.
- Fae posiada dwa pary skrzydeł: jedne – jak motyle, drugie – jak dobre wrózki.
- Fae unosi łapy podczas lotu.
Fire
Pierwsza wzmianka: Lato 2005.
Forma: Ognistoczerwone łuski i wypustki na grzbiecie, czerwone skrzydła, złote szpony.
Oddech: Palący snop ognia.
Smoki z gatunku Fire to legendarne istoty, zdolne do pustoszenia wiosek i pozostawiania ich w zgliszczach. Posiadają ogromne skrzydła podobne do skrzydeł nietoperzy. Głowa i szyja są ozdobione grzywą kostnych wypustek. Gatunek ten ucieleśnia wyobrażenia o typowych smokach w stylu zachodnim.
- Fire posiada dwie głowy (nowego i starego typu).
Hydra
Pierwsza wzmianka: Jesien 2005.
Forma: Czerwone łuski i skrzydła, czarne kolce na grzbiecie, brązowe szpony.
Oddech: Palące snopy ognia ze wszystkich trzech głów.
Aura: Kula ognia.
Smoki z gatunku Hydra to przerażające stwory. Każda z trzech głów potrafi ziać ogniem oraz prowadzić rozmowę.
- Hydra posiada dwa tułowie. Jeden z pojedynczym, a drugi z podwójnym ogonem.
Ice
Pierwsza wzmianka: Lato 2005.
Forma: Łuski i wypustki na grzbiecie w kolorze metalicznym, srebrne rogi i szpony.
Oddech: Mieszanina lodu i płatków śniegu.
Aura: Lodowata mgła z płatkami śniegu.
Smoki z gatunku Ice pochodzą z krain o zimnym klimacie. Są pokryte lodem i soplami. Oszroniona skóra na ich skrzydłach połyskuje, a łuski w przedniej części ciała błyszczą jak klejnoty. Naprawdę, warto je zobaczyć!
- Ice posiada dwa rodzaje skrzydeł i dwa tułowie.
Royal
Pierwsza wzmianka: Wiosna 2005.
Forma: Purpurowe łuski, złote skrzydła i wypustki na grzbiecie.
Oddech: Błyskawice.
Aura: Deszcz złota.
Smoki z gatunku Royal są bogato zdobione długimi, zakrzywionymi kolcami na grzbiecie i spiralnymi rogami. Broda i baki podkreślają ich dogłębna mądrość, a stylizowane skrzydła i wypustki dodają im nobliwości.
Shadow
Pierwsza wzmianka: Grudzień 2005.
Forma: Czarne łuski, czerwone skrzydła i wypustki na grzbiecie, antyczne rogi i szpony.
Oddech: Struga krwi i ciemności.
Aura: Jak oddech.
Smoki z gatunku Shadow czają się na swą zdobycz w cieniu i atakują, gdy nadejdzie właściwy moment. Trzy pary groźnych rogów nadają im przerażający wygląd, a ich wydłużony pysk i szczęki są doskonałe do rozszarpywania zdobyczy.
Spirit
Pierwsza wzmianka: Kwiecień 2006.
Forma: Jasna, miejscami przezroczysta. Białe łuski.
Oddech: Strumień światła i gwiazd.
Aura: Jak oddech.
Smoki z gatunku Spirit posiadają cechy charakterystyczne dla dalekiego wschodu: wężowate bezskrzydłe ciało, oblicze o kocich rysach oraz długie wąsy.
- Spirit posiada dwie różne głowy.
- Nie posiada skrzydeł.
- Unosi łapy podczas lotu.
Steam
Pierwsza wzmianka:
Forma: Czerwone łuski, złote szpony. Elementy mechaniczne w kolorze stali i chromu ze złotymi akcentami.
Oddech: Strumień wrzącej pary.
Aura: Jak oddech.
Maszyneria smoków z gatunku Steam majestatycznie warkocze i pogwizduje. Ich potężne mechaniczne skrzydła uderzają powietrze wokół. Potężne tłoki napędzają ich nogi, a koła zębate obracają głowę. Czy to ewolucja poszła w złym kierunku? A może ziścił się sen szalonego naukowca?
- Steam posiada dwie głowy (klasyczną oraz cyborga).
- Ma dwa rodzaje oddechu – ogień i parę.
- Hatchlingi gatunku Steam są wyposażone w mały młot, który dzierżą w prawej ręce.
- HUD smoka nie zawiera tekstur oczu cyborga, ale do ich ustawienia można skorzystać z HUDów Wyrmlinga lub Hatchlinga.
Storm
Pierwsza wzmianka: Luty 2006.
Forma: Srebrne łuski i skrzydła, złote rogi i szpony.
Oddech: Błyskawice.
Aura: Burza z piorunami.
Smoki z gatunku Storm porażają śmiercionośnymi błyskawicami i potrafią przyzywać burzę. Mają silne połyskujące ciało z potężnymi skrzydłami.
Wyverny
Gdy Daryth powróciła ostatnim razem na wyspę, przyniosła ze sobą opowieść o nowych, dziwnych istotach, które z wyglądu – podobnie jak smoki – przypominały uskrzydlone jaszczury z jedną tylko różnicą: zamiast na czterech, poruszały się z kocią gracją na dwóch łapach. W mitach i legendach nazywa się je Wyvernami a przez wielu są one uważane za dalekich kuzynów nobliwych smoków.
Wyvern arktyczny
Pierwsza wzmianka: Marzec 2007.
Forma: Błękitne lodowate łuski, srebrny kryształowy grzebień, lazurowe szpony.
Oddech: Brak.
Aura: Trucizna wystrzeliwana z ogona.
- Wyvern arktyczny posiada dwie pary skrzydeł: ,,elastyczne’’ (flexi-prim) i ,,sztywne’’ (non-flexi).
- Jest obsługiwany dwoma HUDami: jeden – do codziennego użytku, drugi – do zmiany umaszczenia.
- Posiada dwuosobowe siodło (dostępne zarówno w locie jak i podczas chodzenia). Siodło to nie może być wykorzystywane przez inne gatunki.
- Zostawia ślady podczas chodzenia.
Wyvern pustynny
Pierwsza wzmianka: Marzec 2007.
Forma: Brązowe łuski, piaskowy grzebień, szpony w kolorze kości.
Oddech: Brak.
Aura: Gigantyczna kula ognia.
Piaskowo-brązowe barwy ochronne, szybkość i kocia zwinność sprawiają, że Wyverny pustynne są budzącymi grozę łowcami.
- Wyvern pustynny posiada dwuosobowe siodło (dostępne zarówno w locie jak i podczas chodzenia). Siodło to nie może być wykorzystywane przez inne gatunki.
- Wyvern pustynny jest obsługiwany dwoma HUDami: jeden – do codziennego użytku, drugi – do zmiany umaszczenia.
- Zostawia ślady podczas chodzenia.