Difference between revisions of "Dragon HUD (polish)"

From Encyclopedia Draconica
Jump to: navigation, search
m (Introduction title added)
Line 1: Line 1:
 
{{Translation in progress (polish)|Dragon HUD}}
 
{{Translation in progress (polish)|Dragon HUD}}
  
 +
==Informacje ogólne==
  
 
Wszystkie [[Dragon Species (polish)|Smoki]] oraz [[Dragon_Species (polish)#Wyverny|Wyverny]] (we wszystkich rozmiarach) są wyposażone w HUD (''Head-Up-Display''). Zapewnia on właścicielowi możliwość sterowania rozmaitymi cechami i zachowaniami awatara. Umożliwia on następujące czynności:
 
Wszystkie [[Dragon Species (polish)|Smoki]] oraz [[Dragon_Species (polish)#Wyverny|Wyverny]] (we wszystkich rozmiarach) są wyposażone w HUD (''Head-Up-Display''). Zapewnia on właścicielowi możliwość sterowania rozmaitymi cechami i zachowaniami awatara. Umożliwia on następujące czynności:

Revision as of 08:12, 17 June 2008

EnDrac Revise.png

Tłumaczenie w trakcie tworzenia.
Jeśli widzisz niniejszą informację - oznacza to, że tłumaczenie artykułu nie zostało jeszcze ukończone i/lub jest niekompletne. Aktualne informacje możesz zawsze znaleźć w tekście źródłowym.



Contents

Informacje ogólne

Wszystkie Smoki oraz Wyverny (we wszystkich rozmiarach) są wyposażone w HUD (Head-Up-Display). Zapewnia on właścicielowi możliwość sterowania rozmaitymi cechami i zachowaniami awatara. Umożliwia on następujące czynności:

  • Modyfikację kolorów i tekstur.
  • Aktywację i dezaktywację smoczego oddechu.
  • Aktywację i dezaktywację smoczej aury.
  • Przełącznie pomiędzy pozycjami w trybie lotu i chodzenia.
  • Siadanie i wstawanie.
  • Emitowanie dźwięków.

Nie wszystkie gatunki posiadają te same możliwości i w wielu przypadkach HUD jest przystosowany dla nich indywidualnie. W wielu przypadkach możliwe jest używanie tego samego HUDa u różnych gatunków, jednak niektóre z jego opcji mogą funkcjonować niewłaściwie.

HUD zakładany jest domyślnie w części centralnej ekranu (Center) i może my noszony wraz z elementami, zajmującymi inne lokalizacje.

Jeśli Twój HUD ulegnie uszkodzeniu lub przestanie funkcjonować, w każdej chwili możesz samodzielnie pobrać jego kopię poprzez uaktywnienie stosownej grupy i dotknięcie dystrybutora w kształcie kuli, znajdującego się po wschodniej stronie smoczych jaj w Katedrze.

HUDy Hatchlingów i Wyrmlingów

Dla Hatchlingów i Wyrmlingów w zależności od ich gatunku dostępne jest kilka rodzajów HUDów. Poniżej przedstawiono ich opisy.

Wersja 1

DragonHUD.jpg
Hud w wersji 1 jest dostarczany wraz z Pisklakami i Wyrmlingami gatunków: Aquatic, Astral, Fire, Hydra, Ice, Royal oraz Storm. Przyjmuje on postać ikony jaja znajdującego się w lewym dolnym rogu ekranu.

Posiada on dwa stany. "Zwinięty" - w którym widoczna jest tylko ikona jaja, oraz "rozwinięty" - w którym wszyetkie opcje są pokazane na ekranie. W tej drugiej formie zajmuje on znaczny obszar ekranu. W postaci "zwiniętej" widoczna jest jedynie jego ikona, lecz wszystkie efekty powodujące zwłokę (lag) pozostają.

W stanie "rozwiniętym" pokazane są w nim zarówno opcje dotyczące kolorów jak i tekstur. Zajmują one jednak ten sam obszar ekranu, więc nie jest możliwe ich jednoczesne wyświetlenie.

Wersja 2

DragonHUDv2.jpg
Hud w wersji 2 jest dostarczany wraz z Pisklakami i Wyrmlingami gatunków: Anubis, Bast, Dracolich, Spirit and Steam. Wyrmlingiem gatunku Fae oraz z Pisklakami Wyvernów: Arktycznego i Pustynnego. Występuje on w pięciu wariantach:
  • 2.1
  • 2.1 (dla gatunku Steam)
  • 2.1 (dla piskląt Wyvernów)
  • 2.5 (dla gatunków Anubis oraz Bast)
  • 2.5 (dla gatunku Dracolich)

Poszczególne warianty umożliwiają pełną kontrolę nad cechami różniącymi powyższe gatunki.

HUD przyjmuje formę belki z przyciskami znajdującą się po lewej stronie ekranu. Przyciski umożliwiają otwieranie poszczególnych grup opcji. Są to (w kolejności od góry do dołu:

  • Colors (Kolory)
  • Textures (Tekstury)
  • Patterns (Wzory)
  • Actions (Kontrola postaci)
  • Sounds (Dźwięki)
  • Config (Konfiguracja)

Wszystkie opcje za wyjątkiem kolorów i tekstur mogą być indywidualnie wyświetlane na ekranie. Kolory i tekstury zajmują na ekranie ten sam obszar, a zatem nie mogą występować w formie rozwiniętej jednocześnie.

HUDy Smoków

Wersja 2.5

Wersja 4

Alternatywy dla HUDa

Często zadawane pytania oraz znane problemy