Dragon HUD Talk Commands (polish)
Contents |
Przegląd cech HUDa
HUD pozwala na sterowanie wyglądem i zachowaniem Smoka. Jest to jednak technicznie skomplikowane urządzenia zbudowane z wielu primów, tekstur i skryptów. W celu zmniejszenia zwłoki lepiej jest go odłączyć, a do sterowania zachowaniami smoka użyć innej metody.
Komunikacja pomiędzy obiektami może być w LSL realizowana na kilka sposobów. W naszym przypadku HUD porozumiewa się z awatarem przez wydawanie poleceń na konkretnym, uzgodnionym kanale. Jest to kanał o numerze 42, podczas gdy tradycyjna komunikacja interpersonalna odbywa się na kanale numer 0.
Użytkownik może zatem wykonać określona czynność przez wydanie Smokowi polecenia. Jest ono poprzedzone znakiem ukośnika (/) po którym podaje się numer kanału, przykładowo:
- Polecenie aktywujące oddech ma postać: /42 breath on
- Polecenie dezaktywujące oddech ma postać: /42 breath off
W poleceniach rozróżniana jest wielkość liter.
Poniższe tabele przedstawiają wykaz tych komend oraz określają, dla których gatunków mają one zastosowanie.
Polecenia
Oddech i aura
Polecenia te aktywują oddech i aurę indywidualnie dla każdego z gatunków. Są to komendy typu start/stop.
Skutek | Polecenie | Zakres stosowalności |
---|---|---|
właczenie oddechu | breath [on] | Wszystkie prócz Wyvernów (patrz uwaga 1.) |
wyłączenie oddechu | breath off | Wszystkie prócz Wyvernów |
włączenie drugiego oddechu | breath2 on | Tylko Steam (wszystkie rozmiary) |
wyłączenie drugiego oddechu | breath2 off | Tylko Steam (wszystkie rozmiary) |
włączenie aury | aura on | Wszystkie wyposażone w HUD wersji 2.1/2.5 oprócz Piskląt Wyvernów |
wyłączenie aury | aura off | Wszystkie wyposażone w HUD wersji 2.1/2.5 oprócz Piskląt Wyvernów |
włączenie odcisków łap | prints | Tylko Wyverny |
wyłączenie odcisków łap | prints off | Tylko Wyverny |
Uwaga 1.: Większość gatunków wyposażonych w HUDy w wersjach 2.1 i wyższych do uaktywnienia oddechu mogą używać zarówno polecenia "breath" jak i "breath on". Niektóre z gatunków mogą używać jedynie polecenia "breath".
Ruch
Polecenia związane z ruchem aktywują lub dezaktywują ustawienia przeźroczystości poszczególnych elementów, aby dostosować wygląd awatara do trybu chodu lub lotu.
Skutek | Polecenie | Zakres stosowalności |
---|---|---|
rozwinięcie skrzydeł | wings open | Wszystkie Smoki i Wyrmlingi oprócz gatunku Spirit. Hatchlingi gatunków Steam, Anubis oraz Bast |
zwinięcie skrzydeł | wings fold | Wszystkie Smoki i Wyrmlingi oprócz gatunku Spirit. Hatchlingi gatunków Steam, Anubis oraz Bast |
rozprostowanie ogona | tail fly | Wszystkie Smoki i Wyrmlingi oprócz gatunków Fae, Steam oraz Spirit |
podkulenie ogona | tail sit | Wszystkie Smoki i Wyrmlingi oprócz gatunków Fae, Steam oraz Spirit |
otwarcie paszczy | jaw open | Dracolich oraz Wyverny |
pokazanie zębów | jaw close | Dracolich oraz Wyverny |
ukrycie zębów | jaw hide | Wyverny |
nastroszenie grzebienia | paws up | Wyvern pustynny |
opuszczenie grzebienia | paws down | Wyvern pustynny |
podniesienie łap | paws up | Dracolich |
opuszczenie łap | paws down | Dracolich |
podniesienie łap | feet fly | Spirit |
opuszczenie łap | feet stand | Spirit |
otwarcie oczu | eyes open | Wyverny (uwaga: wykonywane automatycznie podczas powrotu ze stanu "oddalony" - AFK) |
zamknięcie oczu | eyes closed | Wyverny (uwaga: wykonywane automatycznie podczas wejścia w stan "oddalony" - AFK) |
Odgłosy
Polecenia sterujące odgłosami powodują odtworzenie dźwięku przez emiter smoczej aury. Jest on odtwarzany jednokrotnie, a nie w sposób ciągły.
Dźwięk | Polecenie | Zakres stosowalności |
---|---|---|
ryczenie | sound roar | Wszystkie |
skrzeczenie | sound screech | Wszystkie |
mruczenie | sound growl | Wszystkie |
warczenie | sound snarl | Wszystkie |