Difference between revisions of "Dragon HUD (polish)"
(Final release) |
m (→Wersja 2.5: Changed to 5 v.2.5 Dragon HUD variants) |
||
Line 58: | Line 58: | ||
===Wersja 2.5=== | ===Wersja 2.5=== | ||
− | HUD w wersji '''2.5''' dostarczany jest ze Smokami gatunków: [[Dragon Species (polish)#Aquatic|Aquatic]], [[Dragon Species (polish)#Anubis|Anubis]], [[Dragon Species (polish)#Astral|Astral]], [[Dragon Species (polish)#Bast|Bast]], [[Dragon Species (polish)#Dracolich|Dracolich]], [[Dragon Species (polish)#Fae|Fae]], [[Dragon Species (polish)#Fire|Fire]], [[Dragon Species (polish)#Hydra|Hydra]], [[Dragon Species (polish)#Ice|Ice]], [[Dragon Species (polish)#Royal|Royal]], [[Dragon Species (polish)#Spirit|Spirit]], [[Dragon Species (polish)#Steam|Steam]], [[Dragon Species (polish)#Storm|Storm]] oraz [[Dragon Species (polish)#Tiamat|Tiamat]]. Istnieje | + | HUD w wersji '''2.5''' dostarczany jest ze Smokami gatunków: [[Dragon Species (polish)#Aquatic|Aquatic]], [[Dragon Species (polish)#Anubis|Anubis]], [[Dragon Species (polish)#Astral|Astral]], [[Dragon Species (polish)#Bast|Bast]], [[Dragon Species (polish)#Dracolich|Dracolich]], [[Dragon Species (polish)#Fae|Fae]], [[Dragon Species (polish)#Fire|Fire]], [[Dragon Species (polish)#Hydra|Hydra]], [[Dragon Species (polish)#Ice|Ice]], [[Dragon Species (polish)#Royal|Royal]], [[Dragon Species (polish)#Spirit|Spirit]], [[Dragon Species (polish)#Steam|Steam]], [[Dragon Species (polish)#Storm|Storm]] oraz [[Dragon Species (polish)#Tiamat|Tiamat]]. Istnieje pięć jego wariantów: |
* '''2.5''' | * '''2.5''' |
Latest revision as of 09:53, 17 June 2008
Contents |
Informacje ogólne
Wszystkie Smoki oraz Wyverny (we wszystkich rozmiarach) są wyposażone w HUD (Head-Up-Display). Zapewnia on właścicielowi możliwość sterowania rozmaitymi cechami i zachowaniami awatara. Umożliwia on następujące czynności:
- Modyfikację kolorów i tekstur.
- Aktywację i dezaktywację smoczego oddechu.
- Aktywację i dezaktywację smoczej aury.
- Przełącznie pomiędzy pozycjami w trybie lotu i chodzenia.
- Siadanie i wstawanie.
- Emitowanie dźwięków.
Nie wszystkie gatunki posiadają te same możliwości i w wielu przypadkach HUD jest przystosowany dla nich indywidualnie. W wielu przypadkach możliwe jest używanie tego samego HUDa u różnych gatunków, jednak niektóre z jego opcji mogą funkcjonować niewłaściwie.
HUD zakładany jest domyślnie w części centralnej ekranu (Center) i może my noszony wraz z elementami, zajmującymi inne lokalizacje.
Jeśli Twój HUD ulegnie uszkodzeniu lub przestanie funkcjonować, w każdej chwili możesz samodzielnie pobrać jego kopię poprzez uaktywnienie stosownej grupy i dotknięcie dystrybutora w kształcie kuli, znajdującego się po wschodniej stronie smoczych jaj w Katedrze.
HUDy Hatchlingów i Wyrmlingów
Dla Hatchlingów i Wyrmlingów w zależności od ich gatunku dostępne jest kilka rodzajów HUDów. Poniżej przedstawiono ich opisy.
Wersja 1
Hud w wersji 1 jest dostarczany wraz z Pisklakami i Wyrmlingami gatunków: Aquatic, Astral, Fire, Hydra, Ice, Royal oraz Storm. Przyjmuje on postać ikony jaja znajdującego się w lewym dolnym rogu ekranu.Posiada on dwa stany. "Zwinięty" - w którym widoczna jest tylko ikona jaja, oraz "rozwinięty" - w którym wszyetkie opcje są pokazane na ekranie. W tej drugiej formie zajmuje on znaczny obszar ekranu. W postaci "zwiniętej" widoczna jest jedynie jego ikona, lecz wszystkie efekty powodujące zwłokę (lag) pozostają.
W stanie "rozwiniętym" pokazane są w nim zarówno opcje dotyczące kolorów jak i tekstur. Zajmują one jednak ten sam obszar ekranu, więc nie jest możliwe ich jednoczesne wyświetlenie.
Wersja 2
Hud w wersji 2 jest dostarczany wraz z Pisklakami i Wyrmlingami gatunków: Anubis, Bast, Dracolich, Spirit and Steam. Wyrmlingiem gatunku Fae oraz z Pisklakami Wyvernów: Arktycznego i Pustynnego. Występuje on w pięciu wariantach:- 2.1
- 2.1 (dla gatunku Steam)
- 2.1 (dla piskląt Wyvernów)
- 2.5 (dla gatunków Anubis oraz Bast)
- 2.5 (dla gatunku Dracolich)
Poszczególne warianty umożliwiają pełną kontrolę nad cechami różniącymi powyższe gatunki.
HUD przyjmuje formę belki z przyciskami znajdującą się po lewej stronie ekranu. Przyciski umożliwiają otwieranie poszczególnych grup opcji. Są to (w kolejności od góry do dołu:
- Colors (Kolory)
- Textures (Tekstury)
- Patterns (Wzory)
- Actions (Kontrola postaci)
- Sounds (Dźwięki)
- Config (Konfiguracja)
Wszystkie opcje za wyjątkiem kolorów i tekstur mogą być indywidualnie wyświetlane na ekranie. Kolory i tekstury zajmują na ekranie ten sam obszar, a zatem nie mogą występować w formie rozwiniętej jednocześnie.
HUDy Smoków
HUD dołączony do Smoka zależy od momentu jego zakupu. Niniejszy artykuł opisuje tylko te, które są do nich dołączane obecnie. Jeśli Twój awatar został zakupiony przed 21 czerwca 2006 - może on używać starej wersji HUDa.
Patrz również: Dragon HUD v.2.5 Basics Guide (polish).
Wersja 2.5
HUD w wersji 2.5 dostarczany jest ze Smokami gatunków: Aquatic, Anubis, Astral, Bast, Dracolich, Fae, Fire, Hydra, Ice, Royal, Spirit, Steam, Storm oraz Tiamat. Istnieje pięć jego wariantów:
- 2.5
- 2.5 (dla gatunku Steam)
- 2.5 (dla gatunków Anubis and Bast)
- 2.5 (dla gatunku Dracolich)
- 2.5 (dla gatunku Tiamat)
Poszczególne warianty umożliwiają pełną kontrolę nad cechami rózniącymi powyższe gatunki.
Podobnie jak w wersji dla Pisklaków i Wyrmlingów HUD przyjmuje forme belki z przyciskami znajdujaca sie po lewej stronie ekranu. Przyciski umozliwiaja otwieranie poszczególnych grup opcji. Są to (w kolejności od góry do dołu):
- Colors (Kolory)
- Textures (Tekstury)
- Patterns (Wzory)
- Actions (Kontrola postaci)
- Sounds (Dźwięki)
- Config (Konfiguracja)
Wszystkie opisane wyżej ograniczenia dotyczące Pisklaków i Wyrmlingów dotyczą również dorosłych Smoków.
Wersja 4
HUD w wersji 4 jest dostarczany z Wyvernami: Arktycznym i Pustynnym. W jego przypadku funkcje odpowiedzialne za edycję kolorów i tekstur zawarte są w osobnym HUDzie przeznaczonym wyłącznie do edycji postaci. Główny HUD zapewnia możliwość ruchów awatara, emitowanie dźwięków, uruchamianie animacji oraz kontroli aury.
HUD przyjmuje formę belki znajdującej się w lewej, dolnej stronie ekranu.
Ze względu na animacje w nim zawarte - po założeniu awatara Wyverna HUD w wersji 4 musi być przez cały czas noszony.
Patrz również: Wyvern HUD v.4 Guide (polish).
Alternatywy dla HUDa
Patrz: Dragon HUD Talk Commands (polish)
Często zadawane pytania oraz znane problemy
- Założyłem HUDa, ale go nie widzę.
- Nie mogę zatrzymać efektu oddechu.
- HUD mojej smoczej maskotki nie emituje dźwięku lub emituje go źle (aktualizacja wkrótce).
- Położenie HUDa na ziemi lub zresetowanie skryptów powoduje jego uszkodzenia.
- Wzorce kolorów przed użyciem wymagają przeładowania.