Difference between revisions of "Hatchling Guide (polish)"

From Encyclopedia Draconica
Jump to: navigation, search
(Przynależność do Rad Smoków: Matched to original)
m (Language bar added)
 
Line 1: Line 1:
 +
{{Translations|Hatchling Guide}}
 +
 
Gratulujemy zakupu [[Hatchling_Species_(polish)|Hatchlinga]]!  
 
Gratulujemy zakupu [[Hatchling_Species_(polish)|Hatchlinga]]!  
  

Latest revision as of 19:40, 11 September 2008

This page is also available in: Deutsch, English, Espanol, Français, Italiano, Japanese, Nederlands, Polski, Portuguese


Gratulujemy zakupu Hatchlinga!

Rolą niniejszego przewodnika jest przedstawienie świata Second Life widzianego oczami awatarów stworzonych przez Daryth Kennedy.

Contents

Wstęp

Zanim zaczniemy musisz wiedzieć, że:

Twój nowy awatar

Zrobiłeś to. Wybrałeś gatunek, zapłaciłeś automatowi sprzedającemu 650L$ i stałeś się szczęśliwym posiadaczem nowych przedmiotów:

Ze względu na złożoność awatara, jajo jest pojemnikiem, w którym przechowywane są jego elementy. Aby go założyć i tym samym zmienić się w Hatchlinga musisz je rozpakować.

Jajo pęka!

Tak jak w przypadku innych smoczych awatarów, pierwszym krokiem wyjęcie jaja. Przeciągnij je ze swojego inwentarza na ziemię.

Pomimo tego, że możesz to zrobić w Katedrze – nie jest to dobry pomysł. Jeśli wokoło będzie dużo osób – będziesz miał kłopot ze znalezieniem wolnego miejsca. Oprócz tego Twoje działania zwiększają zwłokę (lag) symulatora, co jest odczuwalne dla wszystkich. W skrajnym przypadku może to spowodować nawet jego zawieszenie. Jeśli w Komnacie Głównej jest tłok – lepiej przenieś się do Piaskownicy albo na własny kawałek ziemi.

Następnym krokiem jest wypakowanie zawartości. Jeśli jajo jest wyposażone w skrypt rozpakowujący – powiadomi Cię o tym komunikatem:

Click me once to begin hatching

Dotknij je. Za kilka chwil powinieneś otrzymać nowe elementy inwentarza. Zazwyczaj jest to folder, którego nazwa odpowiada gatunkowi Hatchlinga, którego wybrałeś.

Jeśli nie zobaczysz powyższego komunikatu albo jajo nie zareaguje, gdy je dotkniesz – będziesz wypakować elementy samodzielnie. Zapoznaj się z treścią notki, znajdującej się w zakładce Contents jaja, która zawiera informacje jak tego dokonać.

Niezależnie od wybranej metody, w końcu dotrzesz do momentu, gdy Twój awatar znajdzie się w inwentarzu. Za chwilę zmienisz się w małe, słodkie Smoczątko. Pamiętaj jednak, że jeśli wypakowujesz zawartość jaja w miejscu publicznym, powinieneś je zabrać (Take) lub usunąć (Delete). Hatchlingi nie śmiecą :)

Zakładanie awatara

Masz już wszystko, co potrzebne do transformacji. Jest kilka sposobów by jej dokonać. Najdłuższą z możliwych jest zakładanie każdego elementu folderu osobno, ale tego sposobu nie polecam :). O wiele szybciej i prościej będzie, gdy po prostu przeciągniesz cały folder z inwentarza na postać Twojego awatara.

Zanim to zrobisz – zajmij się swoją dotychczasową formą. Gdy zmienisz się w Hatchlinga wszystko, co na sobie nosisz zostanie zdjęte (włącznie z sylwetką, skórą, włosami itd.). Dzieje się tak, ponieważ Hatchlingi posiadają własne elementy podstawowe, które stanowią szkielet dla zakładanych primów.

Oczywiście nie stracisz tych elementów. Wciąż będą one w Twoim inwentarzu, ale jeśli nie jesteś pewien, co masz założone – możesz mieć kłopot z późniejszym ich odnalezieniem. Strona From Human to Dragon and Back Again (polish) opisuje sposób stworzenia kopii dotychczasowej postaci tak, by można było do niej w łatwy sposób powrócić.

Gdy przeciągniesz folder o nazwie Hatchling Avatar lub podobnej na swoją postać – zaczniesz przeistaczać się w Hatchlinga. Jeśli symulator, na którym się znajdujesz jest mocno obciążony upewnij się, że upuszczasz zawartość na siebie a nie na ziemię! Po kilku chwilach powinieneś zacząć przeobrażać się w Hatchlinga.

Życie Hatchlinga

Gratulacje! Teraz jesteś małym, słodkim Smoczusiem! Hatchlingi są formami, które zazwyczaj nie stwarzają problemów ze sterowaniem w porównaniu z większymi Smokami. Ich średnica w rzucie pionowym jest zbliżona do średnicy awatarów ludzkich, a wysokość stanowi mniej więcej ich połowę. Mieszczą się one zatem wszędzie, a dodatkowo mogą wciskać się w bardzo ciasne zakamarki.

Poruszanie się

Hatchlingi mają krótkie nóżki, co sprawia problemy przy stawianiu dużych kroków, pokonywaniu murków i poruszaniu się w pofałdowanym terenie. Aby temu zaradzić należy korzystać z funkcji podskakiwania oraz latania (Fly):

  • Aby podskoczyć, naciśnij Page Up. Pozwoli Ci to na wskoczeniu na schody, albo pokonanie murku bez potrzeby latania.
  • Aby latać, naciśnij Home. Na płaskim terenie jest to użyteczne o tyle, że Hatchlingi latają na wysokości kilku centymetrów nad nim i mogą pokonywać niewielkie przeszkody.

Świetną zabawą jest tańczenie w klubie Dragon Inferno. Jest tam dostępnych kilka animacji tańca, przeznaczonych specjalnie dla maluchów. Warto zauważyć, że większość animacji dla maluchów dostępnych w Second Life nadaje się dla Hatchlingów, aczkolwiek przy niektórych może wystąpić efekt dziwnego zdeformowania ramion. Oczywiście warto przetestować ich jak najwięcej – niektóre są naprawdę świetne.

Czasem może ograniczać Cię perspektywa. Gdy stoisz nieruchomo i chcesz spojrzeć do góry albo obrócić głowę – możesz to uczynić zmieniając punkt widzenia za pomocą opcji Camera Controls dostępnej w menu View lub przytrzymując klawisz Alt i sterując kamerą tak jak jest to opisane w Bazie Wiedzy Second Life pod adresem http://secondlife.com/knowledgebase/article.php?id=134. Jeżeli chcesz poruszać się, widząc obraz w innej perspektywie, możesz przybliżać i oddalać widok za pomocą kółka myszy. Aby powrócić do położenia domyślnego – naciśnij klawisz Esc.

HUD

HUD (Head-up Display) to potężne narzędzie, które uwalnia prawdziwy potencjał smoczych awatarów. Niektóre jego możliwości to:

  • Zmiana tekstur i kolorów wszystkich elementów Hatchlinga. Pozwala to na dopracowanie własnej niepowtarzalnej postaci, która odzwierciedli Twoją osobowość i da szansę pokazania innym Hatchlingom Twoich zdolności.
  • Aktywacja smoczego oddechu – charakterystyczne w zależności od gatunku.
  • Uaktywnianie wydawanych przez Hatchlinga odgłosów.

Aby zasięgnąć więcej informacji, zapoznaj się z zawartością strony Dragon HUD (polish).

Kopiowanie i kolorowanie

Przy tak dużych możliwościach konfiguracji łatwo jest dopasować swojego awatara do konkretnych potrzeb. Zapewne Twoje upodobania są zmienne – w zależności od: nastroju, pory dnia lub charakteru wydarzenia, w którym uczestniczysz. Mam dla Ciebie świetną wiadomość: Hatchling posiada aktywny atrybut COPY, co oznacza, że możesz go bez ograniczeń kopiować. Każdą z kopii możesz dopracować na różne sposoby i przechowywać je w osobnych folderach. Kopiowanie może być przeprowadzone dwojako: możesz skopiować cały folder wewnątrz Twojego inwentarza lub wypakować jego elementy z jaja, tak jak to uczyniłeś za pierwszym razem. Druga metoda jest użyteczna, gdy stracisz jakąś część, albo coś przestanie działać prawidłowo.

Możliwość kopiowania jest aktywna również dla smoczych jaj. Wiele Hatchlingów zwykło dekorować nimi swoje domy, mając jednocześnie zapasowe jajo w inwentarzu.

Wyspy

Frajda z bycia Hatchlingiem nie kończy się na samym awatarze. Wielu uważa, że od niego właśnie się zaczyna. Smocza Społeczność składa się z miłych, pomocnych, utalentowanych i lubiących zabawę członków. Prócz tego na Wyspach Smoczych jest wiele miejsc wartych odwiedzenia.

Smocza Społeczność

Aspekt społeczny na Wyspach sprawą kluczową. Uczestniczenie w tutejszym życiu jest nie tylko zabawne, ale i nagradzane. Jest tu wiele miejsc do zobaczenia i spotykania się. Wiele Hatchlingów gromadzi się w Głównej Komnacie Katedry – być może wiedzione instynktem stadnym. Nie ma w tym jednak nic dziwnego. W końcu to poniekąd tu większość z nich przyszła na świat.

Kolejnym miejscem, które przyciąga Hatchlingi jest Piaskownica. Należy jednak wspomnieć, że jest ona przeznaczona przede wszystkim do budowania a dopiero potem – do innych celów.

Oprócz tego – na Wyspach organizowane są rozmaite imprezy cykliczne. Jedną z nich jest Drum Circle odbywająca się w klubie Dragon Inferno pod wulkanem na Limbo. Są tu też urządzane rozmaite zawody: tematyczne, związane z wydarzeniami (np. popularny Halloween Costume Contest) albo po prostu – dla samego współzawodnictwa.

Informacje o wydarzeniach są ogłaszane na stronie Isle Contests. Dyskusje na ich temat prowadzone są również na Forum.

Inne miejsca warte odwiedzenia to Targowisko Główne oraz duża mieszkalna wyspa Lethe, na której, jeśli masz szczęście, możesz wynająć jaskinię oraz – oczywiście – Hatchie Haven!

Przynależność do Rad Smoków

Rady Smoków to grupy zrzeszające posiadaczy różnych gatunków smoczych awatarów. Przynależność do nich nie ma jedynie charakteru prestiżowego, ale stanowi też upoważnienie do czynnego uczestniczenia w pewnych aspektach życia na wyspach. Należą do nich:

  • Prawo głosu w wyborach przy podejmowaniu ważnych decyzji.
  • Upoważnienie do uczestnictwa w imprezach przeznaczonych wyłącznie dla Smoków.
  • Otrzymywanie na bieżąco ważnych informacji związanych ze smoczym życiem.
  • Okazanie Twojej sympatii do Smoków.

Specjalnie dla Hatchlingów powstała Rada Hatchlingów – (Council of Wyrm Hatchlings). Jeśli w ciągu 24 godzin od zakupienia avatara nie otrzymałeś zaproszenia – skontaktuj się z dowolnym Przewodnikiem, Mentorem, Ambasadorem lub Strażnikiem i poproś o rejestrację oraz zaproszenie do Rady Hatchlingów.