From the Ground Up (polish)

From Encyclopedia Draconica
Jump to: navigation, search

Smoki Wschodu, Smoki Zachodu, Smoki z Limbo - po prostu Smoki. Nie ma znaczenia, czy zdarzyło Ci się odwiedzić Isle of Wyrms ale nie wiesz o nich zbyt wiele, czy przywiodła cię tu wyszukiwarka w poszukiwaniu informacji o smokach, czy przeczytałeś gdzieś o Daryth Kennedy ani czy przysłał Cię tu przyjaciel - na Wyspach wszyscy są mile widziani. Informacje tu podane mogą wydawać się niejasne, szczególnie dla osób nieposiadających konta w Second Life. Na niniejszej stronie przybliżymy Ci wszystkie te kwestie zarówno w formie opisowej jak i pytań i odpowiedzi.

Cofnijmy się o krok, do samego początku. Jeśli jesteś zaznajomiony ze światem Second Life możesz swobodnie pominąć tę sekcję.

Contents

Second Life w pigulce

Second Life (w skrocie SL) jest trójwymiarowym światem w którym ludzie moga oddziaływać na otoczenie oraz na siebie nawzajem. Najwspanialszą rzeczą jest fakt, że "otoczenie" tworzone jest bezpośrednio przez jego mieszkańców. Każdy z nich może mieć swój udział w jego kreowaniu. Twórcy szkieletu Second Life, firma Linden Lab, określili jednynie protokoły komunikacyjne czyli zasady tam obowiązujące. Utrzymują oni również infrastrukturę serwerów przechowujących i przetwarzających dane.

Każdy mieszkaniec śwata wnosi w niego swój wkład tworząc swój własny kąt i dekorując go według własnego gustu. Lindeni również kreują jego zawartość, ale Ty nie jesteś ograniczony do korzystania jedynie z ich pracy jak ma to miejsce w większości gier. To kolejna wielka zaleta. Nie musisz tu wykonywać szeregu z góry zaplanowanych czynności, by osiągnąć konkretny cel. Możesz zwiedzać świat, rozmawiać, podglądać innych, pomagać im, przyłączać się do licznych społeczności, brać udział w organizowanych tam zawodach, zostać budowniczym lub programistą albo po prostu tam być i chłonąć atmosferę. W ramach reguł udostępnionych przez Linden Lab możesz robić dosłownie wszystko. Ogranicza Cię jedynie Twoja własna wyobraźnia.

Takie właśnie z grubsza jest Second Life. Dotyczy go również cała zawartość Wiki. Gdy zalogujesz się do gry, będziesz reprezentowany przez trójwymiarową postać (awatara). Podczas tworzenia konta możesz wybrać płeć oraz określić wstępny wygląd postaci. Każdy z parametrów może zostać zmieniony w przyszłości na niemal nieograniczoną liczbę sposobów. Niezależnie od ustawień - twój podstawowy awatar będzie miał jednak zawsze formę człowieka.

Smoki w Second Life

Awatary smoków stworzone przez Daryth Kennedy wykraczają poza prostą ludzką formę. W trójwymiarowym świecie Second Life pozwalają Ci one uzyskać smoczy wygląd. Będziesz wyglądać jak smok i jako smok będziesz postrzegany przez innych. Tak długo jak będziesz znajdować się w Second Life - będziesz smokiem. Wiele osób to lubi. Powody sa rozmaite:

  • Awatary Daryth są piękne z artystycznego punktu widzenia oraz doskonałe pod względem technicznym. Używanie ich to świetna zabawa.
  • Bycie smokiem jest formą wyrażania siebie.
  • Bycie cały czas człowiekiem jest nudne.
  • Niektorzy naprawdę są smokami.

Świat Second Life widziany jest z perspektywy osoby trzeciej (third person perspective) podobnie jak w grach typu "Tomb Raider". Twój awatar jest jednym z wielu widzianych przez Ciebie elementów otoczenia. Z tego powodu niektórzy chcą uatrakcyjnić swój wygląd. Jest również niezaprzeczalne, że w Second Life Twój awatar wyraża Ciebie, podobnie jak oblicze, sylwetka i język ciała wyraża Cię w realnym świecie. Bycie smokiem stanowi doskonałą formę ekspresji.

Awatary dostarczane są wraz z HUDami - prostymi interfejsami typu "point and click" pozwalającymi na sterowanie formą i zachowaniami smoka. Możesz zmieniać kolory i tekstury poszczególnych części ciała by stworzyć ten jedyny, charakterystyczny dla Ciebie styl. Nie musisz posiadać do tego celu żadnej wiedzy technicznej. Jeśli potrafisz modelować lub programować - awatary te oferują ogromną elastyczność i są świetnym materiałem do tworzenia własnych dzieł.

Równie niesamowita i piękna jak awatary jest siła, pchająca innych do pracy, by przyciągnąć ludzi do zakosztowania smoczego życia. Wyspy Smocze są jądrem kwitnącej, dynamicznej i zaangażowanej społeczności kreatywnych i inteligentnych ludzi którzy przybyli tam zadziwieni dostojeństwem Smoków, kupili awatara oczarowani mistrzostwem ich wykonania i przystąpili do Społeczności która zaoferowała im ciepłe przyjęcie i promowanie kreatywności.

Często zadawane pytania

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na często zadawane i bardzo podstawowe pytania:

Czym są awatary Smoków?

Awatary Smoków to animowane trójwymiarowe modele wykonane w sposób umożliwiający zakładanie ich na awatary Second Life w celu nadania im wyglądu chodzącego, błyszczącego i oddychającego Smoka.

Co to jest Second Life?

Second Life to trójwymiarowy świat tworzony w większości przez jego mieszkańców w którym prawie wszystko jest możliwe. Możesz tu wykazać się swoimi umiejętnościami budowania lub programowania albo wynająć innych, by zrobili to dla Ciebie. Szczegółowy opis i definicja wykracza poza ramy tego artykułu. Aby zdobyć więcej informacji, zapoznaj się z oficjalną definicją na Wikipedii.

Jak zacząć?

W największym skrócie: musisz posiadać tam konto użytkownika, a następnie odwiedzić Isle of Wyrms, by rozpocząć Twoją przygodę za Smokami.

Użyteczne odnośniki

Poniżej podajemy odnośniki, które na pewno się Tobie przydadzą:

Do zobaczenia na Limbo!

Zastrzeżenia

Second Life ® oraz Linden Lab®™ są zarejestrowanymi znakami towarowymi należącymi do Linden Research, Inc. i zostały wykorzystane wyłącznie w celach informacyjnych.

"Tomb Raider" jest znakiem towarowym należącym do Eidos Interactive Ltd i został wykorzystany wyłącznie w celach informacyjnych.