Difference between revisions of "Wyrmling Guide (polish)"

From Encyclopedia Draconica
Jump to: navigation, search
m (Link fixed.)
m (Zakładanie awatara)
Line 46: Line 46:
 
Oczywiście nie stracisz tych elementów. Wciąż będą one w Twoim inwentarzu, ale jeśli nie jesteś pewien, co masz założone – możesz mieć kłopot z późniejszym ich odnalezieniem. Strona ''[[From Human to Dragon and Back Again (polish)]]'' opisuje sposób stworzenia kopii dotychczasowej postaci tak, by można było do niej w łatwy sposób powrócić.
 
Oczywiście nie stracisz tych elementów. Wciąż będą one w Twoim inwentarzu, ale jeśli nie jesteś pewien, co masz założone – możesz mieć kłopot z późniejszym ich odnalezieniem. Strona ''[[From Human to Dragon and Back Again (polish)]]'' opisuje sposób stworzenia kopii dotychczasowej postaci tak, by można było do niej w łatwy sposób powrócić.
  
Gdy przeciągniesz folder o nazwie '''''Wyrmling Avatar''''' lub podobnej na swoją postać – zaczniesz przeistaczać się w [[Wyrmling_Species_(polish)| Wyrmlinga]]. Jeśli symulator, na którym się znajdujesz jest mocno obciążony upewnij się, że upuszczasz zawartość na siebie a nie na ziemię! Po kilku chwilach powinieneś zacząć przeobrażać się w [[Wyrmling_Species_(polish)| Wyrmlinga]]. Jeśli zobaczysz niebieskie okno a pytaniem ''Is it OK to animate your avatar'' – odpowiedz twierdząco (''Yes''). Pozwoli to na zmianę sposobu animowania Twojej postaci z dwunożnej na czworonożną.
+
Gdy przeciągniesz folder o nazwie '''''Wyrmling Avatar''''' lub podobnej na swoją postać – zaczniesz przeistaczać się w [[Wyrmling_Species_(polish)| Wyrmlinga]]. Jeśli symulator, na którym się znajdujesz jest mocno obciążony upewnij się, że upuszczasz zawartość na siebie a nie na ziemię! Po kilku chwilach powinieneś zacząć przeobrażać się w [[Wyrmling_Species_(polish)| Wyrmlinga]]. Jeśli zobaczysz niebieskie okno a pytaniem ''Is it OK to animate your avatar?'' – odpowiedz twierdząco (''Yes''). Pozwoli to na zmianę sposobu animowania Twojej postaci z dwunożnej na czworonożną.
  
 
==Życie [[Wyrmling_Species_(polish)| Wyrmlinga]]==
 
==Życie [[Wyrmling_Species_(polish)| Wyrmlinga]]==

Revision as of 07:50, 19 December 2007

Gratulujemy zakupu Wyrmlinga!

Rolą niniejszego przewodnika jest przedstawienie świata Second Life widzianego oczami awatarów stworzonych przez Daryth Kennedy. Poprowadzi Cię on od zakupu awatara do następnego etapu w Twoim smoczym życiu.

Contents

Wstęp

Zanim zaczniemy musisz wiedzieć, że:

Twój nowy awatar

A więc zauroczyła Cię atmosfera Katedry i zapragnąłeś być średniej wielkości czworonożnym smokiem?

Zapłaciłeś automatowi sprzedającemu 2200L$ za wybranego Wyrmlinga i stałeś się szczęśliwym posiadaczem nowych przedmiotów:

Ze względu na złożoność awatara, jajo jest pojemnikiem, w którym przechowywane są jego elementy. Aby go założyć i tym samym zmienić się w Wyrmlinga musisz je rozpakować.

Jajo pęka!

Tak jak w przypadku innych smoczych awatarów, pierwszym krokiem wyjęcie jaja. Przeciągnij je ze swojego inwentarza na ziemię.

Pomimo tego, że możesz to zrobić w Katedrze – nie jest to dobry pomysł. Jeśli wokoło będzie dużo osób – będziesz miał kłopot ze znalezieniem wolnego miejsca. Oprócz tego Twoje działania zwiększają zwłokę (lag) symulatora, co jest odczuwalne dla wszystkich. W skrajnym przypadku może to spowodować nawet jego zawieszenie. Jeśli w Komnacie Głównej jest tłok – lepiej przenieś się do Piaskownicy albo na własny kawałek ziemi.

Następnym krokiem jest wypakowanie zawartości. Jeśli jajo jest wyposażone w skrypt rozpakowujący – powiadomi Cię o tym komunikatem:

Click me once to begin hatching

Dotknij je. Za kilka chwil powinieneś otrzymać nowe elementy inwentarza. Zazwyczaj jest to folder, którego nazwa odpowiada gatunkowi Wyrmlinga, którego wybrałeś.

Jeśli nie zobaczysz powyższego komunikatu albo jajo nie zareaguje, gdy je dotkniesz – będziesz wypakować elementy samodzielnie. Zapoznaj się z treścią notki, znajdującej się w zakładce Contents jaja, która zawiera informacje jak tego dokonać.

Niezależnie od wybranej metody, w końcu dotrzesz do momentu, gdy Twój awatar znajdzie się w inwentarzu. Za chwilę zmienisz się w młodego, zdrowego Wyrmlinga. Pamiętaj jednak, że jeśli wypakowujesz zawartość jaja w miejscu publicznym, powinieneś je zabrać (Take) lub usunąć (Delete). Wyrmlingi nie śmiecą :)

Zakładanie awatara

Masz już wszystko, co potrzebne do transformacji. Jest kilka sposobów by jej dokonać. Najdłuższą z możliwych jest zakładanie każdego elementu folderu osobno, ale tego sposobu nie polecam :). O wiele szybciej i prościej będzie, gdy po prostu przeciągniesz cały folder z inwentarza na postać Twojego awatara.

Zanim to zrobisz – zajmij się swoją dotychczasową formą. Gdy zmienisz się w Wyrmlinga wszystko, co na sobie nosisz zostanie zdjęte (włącznie z sylwetką, skórą, włosami itd.). Dzieje się tak, ponieważ Wyrmlingi posiadają własne elementy podstawowe, które stanowią szkielet dla zakładanych primów.

Oczywiście nie stracisz tych elementów. Wciąż będą one w Twoim inwentarzu, ale jeśli nie jesteś pewien, co masz założone – możesz mieć kłopot z późniejszym ich odnalezieniem. Strona From Human to Dragon and Back Again (polish) opisuje sposób stworzenia kopii dotychczasowej postaci tak, by można było do niej w łatwy sposób powrócić.

Gdy przeciągniesz folder o nazwie Wyrmling Avatar lub podobnej na swoją postać – zaczniesz przeistaczać się w Wyrmlinga. Jeśli symulator, na którym się znajdujesz jest mocno obciążony upewnij się, że upuszczasz zawartość na siebie a nie na ziemię! Po kilku chwilach powinieneś zacząć przeobrażać się w Wyrmlinga. Jeśli zobaczysz niebieskie okno a pytaniem Is it OK to animate your avatar? – odpowiedz twierdząco (Yes). Pozwoli to na zmianę sposobu animowania Twojej postaci z dwunożnej na czworonożną.

Życie Wyrmlinga

Gratulacje! Właśnie zostałeś młodym Smokiem! Wyrmlingi są o wiele większe niż zwykłe ludzkie postacie w Second Life i możesz się lekko zdziwić podczas pierwszej przemiany :). Nie przejmuj się. To, co zobaczysz, jest całą frajdą bycia majestatycznym Smokiem!

Poruszanie się

Zapewne pierwszą rzeczą, z jaką się spotkasz po przemianie będzie fakt, że kamera znajdzie się bardzo blisko Twoich pleców. Może to powodować trudności przy poruszaniu się. Na szczęście prosty sposób, by temu zaradzić:

  • Jeśli masz mysz z kółkiem - po prostu nim pokręć do siebie, żeby oddalić kamerę. Ustawienie zostanie zapamiętane i utrzymane, gdy będziesz się poruszać.
  • Jeśli nie masz takiej myszy - użyj opcji Zoom z menu rozwijalnego View znajdującego się na pasku, na górze ekranu.

Następna rzeczą, którą zapewne zauważysz jest fakt, że awatar posiada wiele wystających części, jak skrzydła i ogon. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że nie zmieści się on tam, gdzie zazwyczaj bez problemu mieściła się Twoja poprzednia postać, ale jest to tylko złudzenie. Daryth przewidziała ten fakt i wiele smoczych części ma ustawioną opcję phantom, co umożliwia ich przenikanie przez inne obiekty. Mówiąc wprost: wystające części Wyrmlingów przenikają przez ściany oraz inne obiekty, i tylko centralna jego część jest wrażliwa na kolizje z przedmiotami. Dzięki temu zmieścisz się wszędzie. Oczywiście czasem trudno jest ocenić czy Twój Wyrmling zajmuje zbyt dużo przestrzeni. Możesz wtedy zamienić się w Hatchlinga.

HUD

HUD (Head-up Display) to potężne narzędzie, które uwalnia prawdziwy potencjał smoczych awatarów. Niektóre jego możliwości to:

  • Zmiana tekstur i kolorów wszystkich elementów Wyrmlinga. Pozwala to na dopracowanie własnej niepowtarzalnej postaci, która odzwierciedli Twoją osobowość i da szansę pokazania innym Wyrmlingom Twoich zdolności.
  • Aktywacja smoczej aury i oddechu - charakterystyczne w zależności od gatunku.
  • Uaktywnianie wydawanych przez Wyrmlinga odgłosów.
  • Animowanie Wyrmlinga (zwijanie i rozwijanie skrzydeł, prostowanie i zawijanie ogona).

Aby zasięgnąć więcej informacji, zapoznaj się z zawartością strony Dragon HUD (polish).

Kopiowanie i kolorowanie

Przy tak dużych możliwościach konfiguracji łatwo jest dopasować swojego awatara do konkretnych potrzeb. Zapewne Twoje upodobania są zmienne – w zależności od: nastroju, pory dnia lub charakteru wydarzenia, w którym uczestniczysz. Mam dla Ciebie świetną wiadomość: Wyrmling posiada aktywny atrybut COPY, co oznacza, że możesz go bez ograniczeń kopiować. Każdą z kopii możesz dopracować na różne sposoby i przechowywać je w osobnych folderach. Kopiowanie może być przeprowadzone dwojako: możesz skopiować cały folder wewnątrz Twojego inwentarza lub wypakować jego elementy z jaja, tak jak to uczyniłeś za pierwszym razem. Druga metoda jest użyteczna, gdy stracisz jakąś część, albo coś przestanie działać prawidłowo.

Możliwość kopiowania jest aktywna również dla smoczych jaj. Wiele Wyrmlingów zwykło dekorować nimi swoje domy, mając jednocześnie zapasowe jajo w inwentarzu.

Dodatki

Każdy awatar jest dostarczany wraz z zestawem wyposażenia dodatkowego, które znajduje się w folderze Extras. Są to: postument do pozowania (dragon stand) oraz siodło (saddle).

Pozowanie (Dragon stand)

Czasami zachodzi potrzeba unieruchomienia Wyrmling. O ile istnieje wiele urządzeń tego typu dla istot dwunożnych, to z czworonogami jest już gorzej. Postument do pozowania dla Wyrmlinga dostarczany jest w komplecie z awatarem. Aby go użyć, połóż postument na ziemi i stań na nim klikając prawym przyciskiem myszy i wybierając opcję Stand z menu. Narzędzie to jest bardzo przydatne przy wykonywaniu modyfikacji Wyrmlinga przy pomocy HUDa albo przy tworzeniu dla niego ekwipunku. Pamiętaj proszę żeby - jeśli jesteś w miejscu publicznym - po skończeniu używania zabrać postument ze sobą (Take) lub go usunąć (Delete).

Siodło (Saddle)

Kolejnym ciekawym dodatkiem jest siodło. Dzięki niemu możesz zabierać swoich przyjaciół na przeloty Twoim Wyrmlingiem nad Wyspami lub innymi miejscami Second Life. Aby użyć siodła, połóż je na ziemi i usiądź na (zazwyczaj większej) kuli z etykietą Dragon (kliknij na nią prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Fly z menu).

Gdy to uczynisz automatycznie przejdziesz do trybu lotu (Fly), a Twój pasażer będzie mógł w analogiczny sposób zająć miejsce na drugiej kuli. Gdy znudzi Cię królowanie w przestworzach po prostu z niego wstań (naciśnij przycisk Stand up na dole ekranu). Po użyciu nie zapomnij zabrać ze sobą siodła (Take) lub go usunąć (Delete).

Aby zasięgnąć więcej informacji, zapoznaj się z zawartością strony Dragon FAQ (polish).

Wyspy

Przyjemność z bycia Wyrmlingiem nie kończy się na samym awatarze. Wielu uważa, że od niego właśnie się zaczyna. Smocza Społeczność składa się z miłych, pomocnych, utalentowanych i lubiących zabawę członków. Prócz tego na Wyspach Smoczych jest wiele miejsc wartych odwiedzenia.

Smocza Społeczność

Aspekt społeczny na Wyspach sprawą kluczową. Uczestniczenie w tutejszym życiu jest nie tylko zabawne, ale i nagradzane. Jest tu wiele miejsc do zobaczenia i spotykania się. Wiele Wyrmlingów gromadzi się w Głównej Komnacie Katedry - być może wiedzione instynktem stadnym. Nie ma w tym jednak nic dziwnego. W końcu to poniekąd tu większość z nich przyszła na świat.

Kolejnym miejscem, które przyciąga Wyrmlingi jest Piaskownica. Należy jednak wspomnieć, że jest ona przeznaczona przede wszystkim do budowania a dopiero potem - do innych celów.

Oprócz tego – na Wyspach organizowane są rozmaite imprezy cykliczne. Jedną z nich jest Drum Circle odbywająca się w klubie Dragon Inferno pod wulkanem na Limbo.

Na Wyspach organizowane są również rozmaite zawody: tematyczne, związane z wydarzeniami (np. popularny Halloween Costume Contest) albo po prostu - dla samego współzawodnictwa. Zawody są ogłaszane na stronie Isle Contests. Dyskusje na ich temat prowadzone są również na Forum.

Inne miejsca warte odwiedzenia to Targowisko Główne oraz duża mieszkalna wyspa Lethe, na której - jeśli masz szczęście - możesz wynająć jaskinię!

Przynależność do Rad Smoków

Rady Smoków to grupy zrzeszające posiadaczy różnych gatunków smoczych awatarów. Przynależność do nich nie ma jedynie charakteru prestiżowego, ale stanowi też upoważnienie do czynnego uczestniczenia w pewnych aspektach życia na wyspach. Należą do nich:

  • Prawo głosu w wyborach przy podejmowaniu ważnych decyzji.
  • Upoważnienie do uczestnictwa w imprezach przeznaczonych wyłącznie dla Smoków.
  • Otrzymywanie na bieżąco ważnych informacji związanych ze smoczym życiem.
  • Okazanie Twojej sympatii do Smoków.

Specjalnie dla Wyrmlingów powstała Rada Wyrmlingów – (Council of Wyrmlings). Jeśli w ciągu 24 godzin od zakupienia avatara nie otrzymałeś zaproszenia – skontaktuj się przez IM z Daryth Kennedy, Oniksem Harbingerem, Talarusem Luan, Heleną Lycia, Teravusem Ousleyem, Atillą Drebinem lub Kalirą Stromer i o nie poproś.