From the Ground Up (polish)
Tłumaczenie w trakcie tworzenia.
Jeśli widzisz niniejszą informację - oznacza to, że tłumaczenie artykułu nie zostało jeszcze ukończone i/lub jest niekompletne. Aktualne informacje możesz zawsze znaleźć w tekście źródłowym.
Smoki Wschodu, Smoki Zachodu, Smoki z Limbo - po prostu Smoki. Nie ma znaczenia, czy zdarzyło Ci się odwiedzić Isle of Wyrms ale nie wiesz o nich zbyt wiele, czy przywiodła cię tu wyszukiwarka w poszukiwaniu informacji o smokach, czy przeczytałeś gdzieś o Daryth Kennedy ani czy przysłał Cię tu przyjaciel - na Wyspach wszyscy są mile widziani. Informacje tu podane mogą wydawać się niejasne, szczególnie dla osób nieposiadających konta w Second Life. Na niniejszej stronie przybliżymy Ci wszystkie te kwestie zarówno w formie opisowej jak i pytań i odpowiedzi.
Cofnijmy się o krok, do samego początku. Jeśli jesteś zaznajomiony ze światem Second Life możesz swobodnie pominąć tę sekcję.
Contents |
Second Life w pigulce
Second Life (w skrocie SL) jest trójwymiarowym światem w którym ludzie moga oddziaływać na otoczenie oraz na siebie nawzajem. Najwspanialszą rzeczą jest fakt, że "otoczenie" tworzone jest bezpośrednio przez jego mieszkańców. Każdy z nich może mieć swój udział w jego kreowaniu. Twórcy szkieletu Second Life, firma Linden Lab, określili jednynie protokoły komunikacyjne czyli zasady tam obowiązujące. Utrzymują oni również infrastrukturę serwerów przechowujących i przetwarzających dane.
Każdy mieszkaniec śwata wnosi w niego swój wkład tworząc swój własny kąt i dekorując go według własnego gustu. Lindeni również kreują jego zawartość, ale Ty nie jesteś ograniczony do korzystania jedynie z ich pracy jak ma to miejsce w większości gier. To kolejna wielka zaleta. Nie musisz tu wykonywać szeregu z góry zaplanowanych czynności, by osiągnąć konkretny cel. Możesz zwiedzać świat, rozmawiać, podglądać innych, pomagać im, przyłączać się do licznych społeczności, brać udział w organizowanych tam zawodach, zostać budowniczym lub programistą albo po prostu tam być i chłonąć atmosferę. W ramach reguł udostępnionych przez Linden Lab możesz robić dosłownie wszystko. Ogranicza Cię jedynie Twoja własna wyobraźnia.
Takie właśnie z grubsza jest Second Life. Dotyczy go również cała zawartość Wiki. Gdy zalogujesz się do gry, będziesz reprezentowany przez trójwymiarową postać (awatara). Podczas tworzenia konta możesz wybrać płeć oraz określić wstępny wygląd postaci. Każdy z parametrów może zostać zmieniony w przyszłości na niemal nieograniczoną liczbę sposobów. Niezależnie od ustawień - twój podstawowy awatar będzie miał jednak zawsze formę człowieka.
Smoki w Second Life
Często zadawane pytania
Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na często zadawane i bardzo podstawowe pytania:
Czym są awatary Smoków?
Awatary Smoków to animowane trójwymiarowe modele wykonane w sposób umożliwiający zakładanie ich na awatary Second Life w celu nadania im wyglądu chodzącego, błyszczącego i oddychającego Smoka.
Co to jest Second Life?
Second Life to trójwymiarowy świat tworzony w większości przez jego mieszkańców w którym prawie wszystko jest możliwe. Możesz tu wykazać się swoimi umiejętnościami budowania lub programowania albo wynająć innych, by zrobili to dla Ciebie. Szczegółowy opis i definicja wykracza poza ramy tego artykułu. Aby zdobyć więcej informacji, zapoznaj się z oficjalną definicją na Wikipedii.
Jak zacząć?
W największym skrócie: musisz posiadać tam konto użytkownika, a następnie odwiedzić Isle of Wyrms, by rozpocząć Twoją przygodę za Smokami.
Użyteczne odnośniki
Poniżej podajemy odnośniki, które na pewno się Tobie przydadzą:
- Strona główna Second Life (secondlife.com)
- Dragon Species (polish) - awatary Smoków autorstwa Daryth Kennedy
- Purchasing a Dragon Avatar (polish) - instrukcja zakupu Smoka
- Katedra - Serce Wysp Smoczych
- Dragon eggs (polish) - opis smoczych jaj
- Tour (Isle of Wyrms) (polish) - Wycieczka z przewodnikiem
- Spis Treści Wiki
Do zobaczenia na Limbo!
Zastrzeżenia
Second Life ® oraz Linden Lab®™ są zarejestrowanymi znakami towarowymi należącymi do Linden Research, Inc. i zostały wykorzystane wyłącznie w celach informacyjnych.
"Tomb Raider" jest znakiem towarowym należącym do Eidos Interactive Ltd i został wykorzystany wyłącznie w celach informacyjnych.